close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

XELLIA

PHARMACEUTICALS







TRO IKKE, AT DET HELE HANDLER OM PRIS OG PRODUKT, DET NYTTER IKKE LÆNGERE I EN BRANCHE MED STIGENDE KONKURRENCE.



XELLIA LAVER ANTIBIOTIKA, som vi sælger som færdige farmaceutiske produkter og som aktive ingredienser til andre farmaceutiske virksomheder. Vi er en ren B2B virksomhed. Vores produktion er i København, Kina, Ungarn og nu også i USA, hvor vi er i gang med at udvide vores produktions-kapacitet. Vi sælger vores produkter til firmaer i hele verden og laver især antibiotika mod multi­resistente bakterier, som vi har specia­liseret os i.


Jeg arbejder som markedsanalytiker i vores marketingafdeling. Jeg står bl.a. for at finde ud af, hvad vores kunder mener om os. Før i tiden havde vi som firma ikke meget konkurrence, men vi befinder os i den generiske del af den farceutiske industri, og som mange andre brancher oplever vi stigende konkurrence fra Asien. Det er derfor nødvendigt, at vi differentierer os fra konkurrenterne.


TIDLIGERE HAR DER ISÆR været fokus på pris og produkt, men det er ikke nok i en branche med stigende konkurrence. Vi adskiller os blandt andet ved den service, vi leverer i forbindelse med salget. F.eks. har vi et teknisk support team, der står til rådighed og kan hjælpe kunden med alle tekniske spørgs­mål om produkterne. Vi arbejder også aktivt med at levere produktet til tiden. Disse ting har stor betydning for vores kunder. Desuden er relationen vigtig. For mange kunder betyder det noget, at de kender deres lokale Area Manager og virksomheden, og at de har tillid til, at vi leverer det, vi lover.


Noget af det, vi vil fokusere mere på fremadrettet, er at anvende den feedback, der kommer ind, aktivt. For eksempel har vi fået en kommentar fra en kunde, som gerne ville kontaktes oftere. Det kan variere meget fra kunde til kunde, hvor meget kontakt de ønsker. Det er naturligvis nyttig viden for ma­nageren, som har med kunden at gøre. Jo flere kommentarer vi får ind, desto mere interessant bliver det at sammenholde dem og følge udviklingen.


VORES MARKEDSFØRING er meget centreret om nogle få årlige messedel- tagelser, hvor vi holder møder med vores kunder. I forbindelse med messerne har vi også et socialt arrangement for vores kunder. Det hele er utroligt relations- baseret, og det har en betydning, at man har noget til fælles ud over selve forretningen, så man kan sige tak for sidst, når man er i kontakt med kunden. Derfor fungerer kundearrangementerne godt for os. Mange kunder nævner også ”venlige medarbejdere” som en årsag til en høj NPS® score.


Med NPS® får vi feedback direkte fra kunden, som vi kan kommunikere vi- dere. Det er et meget stærkere redskab at bruge internt i organisationen, da vi jo har det på skrift direkte fra kunden frem for som en gengivelse af noget, kunden har sagt på et møde.