close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Det er sulten der driver os

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 06-12-2013

Følgende er taget fra bogen Anbefalet. Få hele bogen gratis tilsendt som pdf.

Rasmus Ankersen har blandt andet skrevet bogen “Leder DNA”. Han er speaker rundt omkring i verden, hvor han fortæller, hvordan virksomheder og medarbejdere kan blive bedre til at performe. Han kommer meget i sportsverden, hvor han har rejst rundt i verden, og bl.a. kigget på, hvorfor de er så gode til at spille golf i Sydkorea, og hvorfor mange af verdens bedste løbere kommer fra den
samme lille landsby i Etiopien. Det er der kommet nogle ret interessante historier ud af.

Rasmus var på besøg hos Nokia i Finland. Da iPhone begyndte at overtage markedet sagde deres CEO: “Iphone vil altid være et niche produkt.” Apple ville aldrig blive en rigtig konkurrent, og Nokia ville kunne bevare deres dominans på markedet. De var blevet selvfede. Alle gik og klappede hinanden på skuldrene og sagde; vi er de bedste i verden, der er ikke nogen, der kan slå os. De havde haft travlt med at fokusere på, hvad der skete inden for deres egne vægge og glemte helt at se på, hvad der skete på markedet og hos kunderne. Det lyder meget banalt, at man skal lytte til kunderne, men der er masser af organisationer, der bliver så selvfede, at de, som Rasmus Ankersen siger, mister sulten.

Da Lars Lykke Rasmussen skrev sin debatbog; “Den Danske Drøm”, bidrog Rasmus Ankersen med et kapitel; “Hvordan skaber man sult i paradis?” Når noget går godt, hvordan holder man så sulten ved lige? Og i virksomhedsperspektiv; hvordan kan man flytte fokus fra sig selv til kunderne? Det gør man ved hele tiden at spørge kunderne: Hvad kan vi gøre bedre? Ikke bare om de er tilfredse, men hvad der skal til for, at de får en wow-oplevelse.

 

Nogle gange kan man have lyst til at råbe; “lyt til kunden for helvede, hør hvad de siger”. Det er det, der skal drive din forretning. Det er ikke, at du kommer ud og er smart og selvhøjtidelig. Du skal ikke betragte kunder som en ekspeditionssag. Du skal kæmpe for hver eneste kunde og hver eneste opgave du får, og du skal yde dit ypperste hele tiden. Der er ikke længere plads til virksomheder, der kører på halv damp.