Det fælles mål
close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Det fælles mål

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 02-12-2013

Følgende er taget fra bogen Anbefalet. Få hele bogen gratis tilsendt som pdf.

Det er på tide, at alle i virksomheden, både dig og dine kollegaer, ledelsen og resten af organisationen, både backoffice og frontlinje medarbejdere, får et fælles, inspirerende mål:

At finde frem til den forskel, der gør at dine kunder siger;
Husker dine kunder dig?
Er det dig dine kunder snakker om?
Eller er du blot en af de mange, ligegyldige leverandører,
som kunderne handler med og udskifter som tiden går?
Bliver du overhovedet husket?

Kampen mod selvfedme
Hvis man grundlæggende har den holdning, at man skal gøre noget for sine kunder, i stedet for at man betragter dem som en malkeko, så er man allerede kommet langt, men ofte er fokus et helt andet sted. Hvis det går dårligt, så er det ofte pga. nogle eksterne omstændigheder. For så kan man pege fingre. Så flytter man fokus fra sig selv. Det er selvfølgelig det nemmeste. Det er det vi kalder for selvfedme.

Tag ansvar for kunderne
Og her mener vi ikke bare at begynde at tale pænere og smile bredere. Det handler først og fremmest om, at du bør tage ansvar for dine kunder. Du bør være til for at gøre en forskel. I stedet for at distancere dig hele tiden, fordi du ofte har travlt med at jage nye kunder, så burde du fokusere på at tage fuldt ansvar for hver enkelt kunde, både de eksisterende og potentielle.

Det er på tide, at os virksomheder påtager os en human tilgang til vores forretninger og ikke tænker kortsigtet og kynisk. Det er på tide, at vi genopdager de gode grundlæggende værdier ved loyalitet. Det er ikke en CSR-strategi. Det er et forsøg på at gøre alle kunders liv lidt bedre. Og det kan godt betale sig. Men mere om det senere i bogen.

Et mission statement og et internt nyhedsbrev er ikke nok. Det kræver fuldt fokus og engagement i hele virksomheden – også hos dem der ikke har direkte kundekontakt. Som vi skal se på senere i denne bog er aktivering af medarbejderne, og en forandring af hele virksomhedskulturen, nøglen til at skabe den gode virksomhed.