close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Forandring starter hos dem der tør

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 06-12-2013

Følgende er taget fra bogen Anbefalet. Få hele bogen gratis tilsendt som pdf.

Nogle gange er det fordi man har en bestyrelse, som er sammensat på den helt forkerte måde. Der sidder en flok advokater og revisorer, og de sidder og kigger i bakspejlet og er hele tiden forsigtige og mistænkelige. Det er vigtigt, at der på det niveau er nogle, der står som repræsentanter eller ambassadører for kunderne. Virksomhederne skal have mere forskellighed og kant. Det er generelt en udfordring i mange virksomheder. Der er ikke kant nok.

Mange medarbejdere er så forhippede på at gøre karrierer, og så bange for at lave fejl, at de ikke laver andet end ligegyldig vedligeholdelse, som ikke flytter virksomheden. Der er brug for nogle, der tør sige deres mening, og som har noget kant og nogle holdninger, og som tør stå frem og sige noget der udfordrer status quo. Der mangler vi nogle profiler i dag. Vi har for mange glatte, pæne, kedelige typer.

Alle snakker om forandring for det lyder jo godt. Men at sætte handling bag ordene er en helt anden ting. For lige pludselig så kan der ikke peges fingre af andre, når kunderne løber fra virksomheden. Hvem har ikke prøvet at pege fingre af f.eks. den urimelige priskonkurrence, finanskrise og alt muligt andet? Forandring sker når du tør pege fingeren mod dig selv. Men man er blevet så magelig, at man ikke engang gider at lytte til kunderne, for det er jo så besværligt. Så skal man lige pludselig til at gøre noget som andre siger. Så er det jo nemmere at lave sin egen lille agenda, så man kan nå at komme hjem og holde fri kl. 4.

Rockefeller Institute kører ‘Tarp studies’ hvert år, hvor man ser på, hvorfor kunder forlader virksomheder.

Af de undersøgelser fremgår det, at det kun er ni procent af kunderne der siger det er pga. prisen.

Til gengæld svarer 68 procent af kunderne, at manglende dialog eller pleje er årsagen til, at de forsvinder. Det er det benhårde bevis for, at det er vigtigt at være i dialog med sine kunder og arbejde aktivt med kundeloyalitet.

Skaber du forandringen? Eller er det omvendt? Gå forest og bliv den i virksomheden der startede forandringen. Det belønner sig.