Ambassadører, og hvad de kan betyde for din virksomhed
close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Ambassadører, og hvad de kan betyde for din virksomhed

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 06-12-2013

Følgende er taget fra bogen Anbefalet. Få hele bogen gratis tilsendt som pdf. 

Hvor mange af dine kunder handler hos dig i dag på baggrund af en anbefaling fra en anden?

Antallet af kunder der genereres af en anbefaling vil være forskelligt og også brancheafhængigt. Peter Winther fra Winholistic har et bud, efter at have undersøgt det blandt en række danske virksomheder. Hans undersøgelser viser, afhængigt af branche, at hvis en Promotor anbefaler virksomheden til bare fire andre, vil der være stor sandsynlighed for, at én af disse ender med at blive kunde.

Der skal efter ovenstående ”formel” ca. 40 anbefalinger til for at skaffe ca. 10 nye kunder.

Her skal man selvfølgelig skelne mellem et klik på ”like” på Facebook og en reel anbefaling, til en vi kender rigtig godt – det er det sidstnævnte vi taler om.

Hvor mange nye kunder pr. ambassadør det bliver til på et år, afhænger fuldstændig af, hvor gode vi er til at animere og aktivere vores ambassadører til at anbefale virksomheden.

Det understøttes også af, at vi tror væsentligt mere på anbefalinger fra vores venner og bekendte, end vi tror på virksomhedernes egne anprisninger, eller ekspertråd og vejledninger.

Hvis du kunne fordoble antallet af Promoters, altså dem der rater dig 9 eller 10, hvor mange kunder ville du så kunne få?

Selv med konservative estimater vil du nok finde frem til, at der er store beløb at hente direkte til bundlinjen ved at arbejde med kundeloyalitet.

Så lyt til kunderne og find ud af, hvad der skal til for at få dem til at blive dine ambassadører. Ifølge Tomas Lykkes Nielsen, forfatteren bag den anmelderroste bog ”Tag ansvar for kunden”, er der nogle fællestræk.

Han siger:

Der er én tendens, som er særligt tydelig. De (virksomhederne med mange ambassadører) har en højfrekvent kommunikation med deres kunder. De fortæller kunderne når der er noget relevant for kunderne at vide. De foreslår proaktivt forbedringer til kundens løsning, de fortæller når de har gjort en fejl, og så sørger de for at holde kunderne velinformerede, når kunderne befinder sig i processer (hvad sker der nu, hvor langt er vi, etc.). Mit bud er, at en af de hurtigste veje til at få flere ambassadører er at steppe op på kundekommunikation – vel at mærke med relevans for kunden, for det er med til at styrke og opretholde kunderelationen.