close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

En skabelon for succes

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 07-12-2013

Følgende er taget fra bogen Anbefalet. Få hele bogen gratis tilsendt som pdf.

Det starter med at få ledelsen bragt ind i programmet. Det er ikke bare noget du kan være enig med og så sige: “Ja okay, Net Promoter Score® er det rigtige skridt fremadrettet.” Ledelsen bliver nødt til at være en del af beslutningsprocessen i forhold til, hvordan man skal agere. Selvfølgelig ikke de beslutninger, der fortsat bliver taget hver eneste dag, men snarere nogle nøglestrukturelle forbedringer.

Resultaterne skal dirigeres videre til frontlinjen, fordi du har brug for indsigt til den viden, der er i frontlinjen. Det er dem, der rent faktisk skaber forandringen.

Så er det vigtigt at producere beviser i takt med, at du bevæger dig gennem programmet for at fastholde køb blandt dem, der tvivler på værdien af Net Promoter Score® – skab beviserne, for der er ingen tvivl om, at disse beviser er vigtige i virksomheden.

Og så skal det hele jo holdes sammen af et professionelt hold, som kan se på best-practice, og se efter den interne kommunikation, skabe guidelines og sikre en god styring omkring, hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert i forhold til at udrulle programmet.

Det er dog vigtigt også at uddelegere og markere ansvarlighed for programmet så det kan identificeres, hvem der rent faktisk er ansvarlig for at lukke hullet til kunden (håndtere kundens utilfredshed). Gør det helt klart:

Derfor er det vigtigt, at det hele er centralt koordineret, og at man har det centrale hold, der kan relatere til alle funktioner og alle områder af forretningen, fordi alle har en interesse i kundeoplevelsen – ikke blot research afdelingen. Det her gør sig gældende på tværs af virksomheden.

Hvis du gerne vil gå et skridt videre, så lad det integrere sig med dit CRM system. Se kundefeedbacken sammen med al den anden information du har på dine kunder, så du kan se det store billede. Det er godt at få noget feedback og kunne sige: “Kan jeg hjælpe dig med dit problem?” Men det er endnu bedre, hvis du kan se informationen sammen med hvilket produkt de har, hvor de bor osv.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.