close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Få de bedst mulige resultater af kundetilfredshedsundersøgelsen

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

For at få så meget som muligt ud af kundernes feedback i en kundetilfredshedsundersøgelse skal virksomheder effektivt evaluere feedback og tilrettelægge deres markedsføringsstrategi derefter.

Kundetilfredshed betragtes som et godt redskab for virksomheder, og den perfekte metode til at fastslå kundetilfredsheden er at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse. Ved hjælp af en effektiv kundefeedbackprocedure kan virksomheder finde ud af, hvordan kunderne vurderer virksomhedens serviceydelser, og hvilke aspekter af virksomhedens ydelser de kunne tænke sig ændret eller forbedret.

Indsamling af kundefeedback vha. kundetilfredshedsundersøgelser giver virksomheder mulighed for at finde ud af, om det, de gør i den bedste mening, også bliver modtaget positivt af kunderne eller ej.

Desuden starter kundetilfredshed og loyalitet over for et mærke, når en virksomhed er lydhør og møder sine kunders behov på enhver måde.

Derfor skal virksomheder og markedsanalysemedarbejdere gøre så meget som muligt ud af kundefeedback, da undersøgelserne kan spille en vigtig rolle, hvis de tager dem alvorligt.

Et team, der arbejder med kundetilfredshedsundersøgelser, kan ikke selv opnå den forandring, som kunderne måske ønsker sig. Et vigtigt element i en organisations feedback-strategi er at opbygge kommunikationskanaler, så resultaterne formidles til de medarbejderfunktioner, der har autoriteten til at handle på dem.

For at få så meget som muligt ud af kundefeedback må virksomheder eller markedsanalysemedarbejdere vælge den bedste metode for deres virksomhed.

Men før man implementerer nogen af kundernes forslag, skal virksomhederne vurdere dem i detaljer og sikre sig, at de ikke er i modstrid med virksomhedens mål. Det kan være en fordel for virksomheden at klassificere kunderne, fx i regelmæssige kunder, lejlighedsvise kunder og nye kunder (hhv. A-, B-, og C-kunder). Kundefeedback fra regelmæssige kunder skal altid tages mere alvorligt end feedback fra andre kundetyper, da de er mere trofaste over for virksomheden, hvilket øger virksomhedens chance for at tjene flere penge på dem.

Det er et af vigtigste mål for en virksomhed at opretholde stærke bånd til kunderne, da det øger kundernes trofasthed over for virksomheden. På grundlag af de ovennævnte råd kan virksomheden formulere en strategi til at få mest muligt ud af kundefeedback.

Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264.