close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Betydningen af markedsanalyse for SEO-strategien

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 14-12-2010

Betydningen af markedsanalyse for SEO-strategien

Markedsanalyse er meget vigtigt for alle processer på nettet, da det giver mulighed for at ændre en almindelig hjemmeside til et SEO-venligt websted, hvilket genererer trafik til hjemmesiden. 

Søgemaskineoptimering og markedsanalyse er to afgørende begreber, når det drejer sig om websteder. Disse to begreber er meget vigtige for alle web-processer. Ved hjælp af passende markedsanalyse kan en almindelig hjemmeside blive forvandlet til et SEO-venligt websted, der tiltrækker målrettede besøgende.

Markedsanalyse er en proces, der drejer sig om indsamling af kundeoplysninger, tilrettelæggelse og evaluering af disse oplysninger, der indsamles for at hjælpe virksomheden til at træffe beslutninger. For at erhverve og fastholde en høj placering i søgemaskinerne er man nødt forblive konkurrencedygtig i forhold til andre hjemmesider med tilsvarende indhold, som forsøger at tiltrække den samme målgruppe.

Her følger nogle metoder til at udnytte markedsanalyse til fantastisk søgemaskineoptimering og forbedre effekten af alt det arbejde, der udføres i forhold til hjemmesiden. 

Markedsanalyse er vigtig for at sikre, at den rigtige kombination af søgeordsudtryk anvendes. Det hjælper også at arbejde med at finde de bedste søgeord. Desuden bruges markedsundersøgelser til at sikre, at alle muligheder for at indsamle backlinks er blevet undersøgt ordentligt.

Nøgleord er en vigtig del af søgemaskineoptimeringsprocessen.

Det er meget vigtigt for at opnå succes, at man finder de mest hensigtsmæssige søgeord.

Markedsanalyse er den bedste metode til at finde passende søgeord.

I søgemaskineoptimeringsarbejdet hjælper markedsanalyse med at identificere de links, der er mest relevante og giver det bedste udbytte af investeringerne. 

Når man foretager markedsundersøgelser, undersøges antal klik på et link, hvorefter man kan forbedre linket med baggrund i markedsanalysens resultater, så man får det maksimale antal klik.

Desuden hjælper markedsanalyse med at finde frem til, hvilke SEO-strategier der ikke er gavnlige. Markedsanalyse informerer markedsanalytikeren om potentielle kunders præferencer og antipatier.

Ved hjælp af markedsanalyse og kunde-feedback er det muligt at udarbejde den bedst mulige kundeprofil. Desuden kan markedsanalytikeren finde ud af, hvilke søgeord der tiltrækker trafik, og hvilke der ikke gør.

Markedsanalyse er virksomhedens middel til at holde øje med kundernes vaner og adfærdsmønstre. Denne viden kan bruges i søgemaskineoptimeringsprocessen til yderligere at målrette i forhold til de områder, som har kundernes største interesse.

Markedsanalyse har altså stor betydning i forhold til SEO-strategi, da inddragelsen af markedsanalyse nedsætter risikoen for at træffe forkerte beslutninger. Derfor er det afgørende at gennemføre en omfattende markedsanalyse, før SEO-strategien udarbejdes.