close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Brug en forslagskasse i kundetilfredshedsundersøgelsen

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

En kasse, hvor kunderne kan lægge deres forslag, kan være et effektivt supplement til en kundetilfredshedsundersøgelse, da det bidrager til at indhente værdifulde ideer og feedback fra en kæmpe gruppe anonyme personer.

Kundefeedback er af enorm vigtighed, når en virksomhed vil forbedre sig. Hvis man udelukkende stoler på medarbejdernes feedback på virksomheden, opnår man ikke den ærlighed, der er nødvendig. Det er især tilfældet, hvis medarbejderfeedback ikke kan afgives anonymt.

Andre metoder til at indhente data om kundetilfredshed såsom telefoninterviews, endda med gaver som incitament, bliver let overset, og folk synes til tider, de er utroligt kedelige og tager lang tid. Virksomheder har alligevel brug for feedback, men resultaterne kan blive fordrejet af opportunister eller af den særlige kundegruppe, der kun lever for at kritisere.

En bedre mulighed, som er enkel og let bliver glemt, er en forslagskasse, hvor respondenterne kan komme med forbedringsforslag som supplement til kundetilfredshedsundersøgelsen.

På denne måde kan virksomheden indhente oplysninger om, hvordan den kan forbedre sig set fra kundernes og medarbejdernes synspunkt. Det mest almindelige er en kasse, hvor kunderne kan skrive notater og foreslå forskellige koncepter til forbedring af virksomheden eller undersøgelsen.

Der er også andre muligheder, herunder flere online-felter, e-mail-formularer, man kan indsende, og bokse, hvor man kan skrive sin anbefaling.

Den vigtigste fordel ved et felt til kundernes forslag i en kundetilfredshedsundersøgelse er, at det giver virksomheden en metode til at finde frem til kundernes tilfredshed vha. deres ærlige udtalelser. Desuden vil kunderne føle, at deres holdninger betyder noget, når anbefalingerne føres ud i livet.

Men der er flere alternativer, når man gennemfører kundetilfredshedsundersøgelser såsom åbne spørgsmål eller spørgsmål med mulighed for at vælge flere svarmuligheder end en, når virksomheder bruger åbne spørgsmål til at stille almindelige spørgsmål.

Denne metode giver virksomhederne en bred vifte af svar, men kunderne frygter at blive indfanget af deres svar. For at undgå dette kan en forslagskasse, spille en vigtig rolle, når man ønsker kundernes oprigtige og ærlige svar.

Når man implementerer en forslagskasse, forbedrer det kundeservicen, øger indtjeningen og øger mistroiske kunders tillid til, at virksomheden faktisk interesserer sig for deres holdninger.

Men når de implementerer forslagskasser, skal virksomhederne være opmærksomme på, at kunderne let kan få adgang til dem. Jo lettere det er for kunden at komme med feedback, des mere sandsynligt er det, at han følger opfordringen.

Virksomheden skal tømme forslagskassen regelmæssigt og finde ud af, hvor kunderne kunne ønske sig forbedring.