close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Betalt markedsanalyse på nettet: et effektivt værktøj til at tjene ekstra penge

Skrevet af J. Christian Andersen

I dag betaler de store multinationale organisationer markedsanalysevirksomheder for at afvikle markedsundersøgelser på internettet, så de kan få kundernes holdninger til deres produkter eller tjenesteydelser at vide.

Markedsanalysevirksomheden udformer et spørgeskema for at indhente korrekte data om forskellige emner fra en deltagergruppe.

Deltagelse i den slags undersøgelser kan give deltagerne et økonomisk overskud. Hvor mange penge deltagerne kan tjene, afhænger af det samlede antal undersøgelser, de deltager i, og hvor mange de gennemfører. Deltagerne kan forbedre deres sandsynlighed for at få lov at deltage ved at forstå, hvordan markedsanalysevirksomheden udformer spørgsmål til undersøgelsen.

I dag er der forskellige markedsanalysevirksomheder, der vil betale respondenter for deltagelse i online-undersøgelser og fokusgrupper. Disse markedsanalysevirksomheder betales af store virksomheder for at klarlægge forbrugernes holdninger til deres produkter eller tjenesteydelser. Mange store virksomheder investerer meget i reklame og markedsføring hvert år. Derfor betyder det ikke noget for dem at give deltagerne i markedsundersøgelser en lille sum penge for deres udtalelser.

De anvender derfor markedsanalysevirksomheder, som sender undersøgelser til respondenter for at høre deres mening.

En gruppe af kunder eller deltagere, der yder deres feedback på produkter eller ydelser for at fremme produktudviklingen, kaldes et forbrugerpanel. Forbrugere kan registrere sig som deltagere i et forbrugerpanel.

Det første, man bør gøre efter at have registreret sig som deltager i et forbrugerpanel, er at udfylde sin faglige og personlige profil.

Jo bedre markedsanalysevirksomheden er orienteret om respondenternes profil og interesser, jo flere invitationer til markedsundersøgelser vil respondenterne modtage.

En god database med markedsundersøgelser omfatter alt, hvad forbrugerne vil kunne finde, hvis de var betalende medlemmer af et websted, men det koster ikke penge at få adgang.

Forbrugerne bør heller ikke afkræves penge for at finde frem til markedsundersøgelserne. Hvorfor skulle forbrugerne betale, når de kan få disse informationer gratis?

Det er let at tjene penge på en hjemmeside, der opkræver betaling for medlemskab, eftersom de fleste forbrugere ikke er klar over, hvor de kan finde disse informationer gratis. Men når de har betalt, føler de fleste medlemmer sig snydt. Derfor vil det være en fordel for forbrugerne at undgå betalte medlemskaber og gå efter gratis databaser.

For at få mest muligt ud af disse online-undersøgelser, foreslås det at lade sig registrere i så mange fora som muligt.

De fleste markedsundersøgelsesfora vil sende et par spørgeskemaer månedligt.