close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordele ved at deltage i meningsmålinger på internettet

Skrevet af J. Christian Andersen

Fordele ved at deltage i meningsmålinger på internettet

Deltagelse i markedsundersøgelser på internettet er ikke kun en indtægtskilde for respondenterne, men også en vigtig kilde til at øge deres viden.

Normalt tror folk, at alle, der deltager i en betalt online-undersøgelse, kun interesserer sig for pengene. Men det er ikke virkeligheden, og der er forskellige andre grunde til, at mennesker deltager i online-undersøgelser. Der er nemlig visse andre fordele ud over pengene.

Komfort er en væsentlig faktor, når folk skal beslutte, om de vil deltage i en markedsundersøgelse. Respondenterne kan deltage via internettet, hvis de har adgang dertil.

Dette betyder, at respondenterne kan deltage i en markedsundersøgelse, når det passer dem, og de har tid til det.

Desuden er online-undersøgelser ganske interessante, og især betalte online-undersøgelser, fordi der er bred vifte af sådanne undersøgelser på internettet. For eksempel er der undersøgelser i tilknytning til modeverdenen, livsstil, sundhed og fitness, film osv. Variationen gør det interessant at deltage i markedsundersøgelser.

En anden interessant ting ved markedsundersøgelser online er, at der ikke kræves nogen kvalifikationer, eksamensgrad eller specifikke kvalifikationer.

Enhver markedsanalysevirksomhed har brug for et varieret udbud af forbrugere fra forskellige baggrunde og klasser. Alles synspunkter er lige gyldige, og derfor kan alle deltage i markedsundersøgelser på internettet.

Respondenterne drager også fordel af disse markedsundersøgelser ved at få gratis prøver af nye og kommende produkter. Forskellige virksomheder tilbyder gratis prøver til respondenter, inden de lanceres, så de kan få en ordentlig tilbagemelding på deres produkt og øge kvaliteten i overensstemmelse hermed.

Desuden vil deltagelsen i markedsundersøgelser online øge respondentens viden om kommende produkter og nye teknologier.

Hvis respondenterne er engagerede, kan de øge værdien af deres holdninger ved at deltage i både betalte markedsundersøgelser og fokusgrupper. På denne måde bidrager de til forbedring af kommende produkter ved at give deres aktuelle holdning til kende.

Dog bør respondenterne huske på, at jo mere aktivt de deltager i online-undersøgelser, jo mere vil de sandsynligvis blive inviteret til at deltage i mere indbringende og fordelagtige projekter såsom mystery shopping og fokusgrupper.

Markedsundersøgelser på internettet er den metode, der hyppigst bruges, men kun hvis arbejdet gøres ordentligt, kan markedsanalysevirksomheder identificere de bedste paneldeltagere til deres fokusgrupper.