close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Hvilke egenskaber bør en markedsanalysemedarbejder have?

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 11-04-2011

At være markedsanalysemedarbejder er spændende og indbringende, men en person, der udfører markedsanalyse, skal have visse færdigheder (beskrevet nedenfor) ud over at have en eksamen.

Inden for moderne marketing har markedsundersøgelser en hastigt voksende rolle.

Som en følge heraf er en markedsanalysemedarbejders job lige så spændende, som det er fashionabelt blandt nyuddannede med en business-eksamen. Desuden er moderne markedsanalysemedarbejdere ikke kun personer, der arbejder med at indsamle fakta, derimod er det nødvendigt, at de er dygtige til at vurdere, hvad der er moderne blandt forbrugerne, lokalisere nye markeder og udnytte alle disse muligheder for at sikre øget overskud til deres kunder.

Markedsanalysemedarbejdere indsamler oplysninger og vurderer dem for organisationer, der ansætter dem, såsom virksomheder, hjælpeorganisationer og regeringer.

Eksperterne vurderer forbrugernes holdninger og indsamler vigtige data og informationer for at hjælpe ovennævnte typer organisationer med at tage kloge økonomiske, sociale og politiske beslutninger.

Men det afhænger i høj grad af den person, som laver en markedsundersøgelse, at fastslå, hvad der tiltrækker kunder, og hvordan man kan nå forbrugerne bedst muligt, så klientorganisationens salg stimuleres.

Enkeltpersoner, som laver markedsundersøgelser, fokuserer normalt deres arbejde på social- eller forbrugersektoren. De forbereder markedsundersøgelser, gennemfører dem og vurderer resultaterne.

Selv om arbejdet som markedsanalysemedarbejder er interessant og indbringende, har de brug for mange færdigheder. Foruden et vist uddannelsesniveau grad skal folk, der gerne vil arbejde i branchen, have visse kompetencer:

Gode kommunikationsevner: Det er meget vigtigt for en markedsanalysemedarbejder at kunne interagere med andre, hvilket indebærer, at han skulle være i stand til at kommunikere ekstremt godt både under samtaler og via spørgeskemaer.

Kommerciel bevidsthed: Eftersom en markedsanalysemedarbejders job drejer sig om kundens virksomheds økonomiske forhold, skal han have en god kommerciel forståelse.

Gode evner til problemløsning: En markedsanalysemedarbejder skal være god til problemløsning, ellers vil de daglige problemer i markedsanalysearbejdet virke afskrækkende.

Organisatoriske færdigheder: Markedsanalysemedarbejderen bør kunne organisere alle de data, han indsamler, på en forståelig måde.

Samarbejde: Da markedsanalyse ikke er arbejde, man kan udføre på egen hånd, er gode samarbejdsevner nødvendige.

Har man alle de ovennævnte kompetencer, kan man overveje at blive markedsanalysemedarbejder.