close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Hvordan udformer man udkast til en markedsundersøgelse?

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 11-04-2011

Et udkast til en markedsundersøgelse er en samling ideer og tilbud til gennemførelse af markedsundersøgelser. Således spiller det en afgørende rolle, når man ønsker at sikre sig, at markedsanalysen bliver en succes.

Udkastet er en samling ideer og tilbud til gennemførelse af markedsundersøgelser. Derfor afhænger markedsundersøgelsens succes i høj grad af udkastet.

Udkastet belyser metoder til at udføre markedsanalysen, en redegørelse for, hvilke data der kræves for at udføre markedsundersøgelser, og redegørelse for udgifterne hertil.

For eksempel vil et markedsanalyseforslag konstrueret til et medie som tv-netværk beskæftige sig med flere måder at finde ud af seernes tv-vaner for at lave shows, som kan tjene den demografiske gruppe.

Endelig er et udkast til en markedsundersøgelse et udkast, som laves for at finde ud af, hvem, hvad, hvor, hvornår, og hvilke undersøgelsesprocesser, data eller oplysninger samt udgifter der er forbundet med hele markedsanalyseprocessen.

Nedenfor er nogle punkter, man bør holde sig for øje, mens man forbereder et udkast til markedsundersøgelsen:

Forside:

Projektets titel. Alle relevante oplysninger om dig selv, din vejleder og din institution nævnes.

Markedsanalysens målsætninger

Markedsanalyseudkastet skal nævne årsagerne til at udføre markedsundersøgelser. Markedsanalyseudkastet skal nævne, hvorfor analysen udføres. Udkastet skal begynde med et resume, som vil forklare alle markedsanalysens formål og mål, som skal gennemføres, samt de teorier og forudsætninger markedsanalysen søger at dokumentere.

Udkastet skal nævne, hvorfor markedsundersøgelsen udføres. Udkastet bør begynde med et resume, som forklarer alle markedsanalysens formål og målsætninger, som skal nås, sammen med alle de teorier eller antagelser, markedsanalysen forsøger at bevise.

Resumé:

Denne del af udkastet bør i korte træk angive undersøgelsens indhold, kortfattet og klart.

Baggrund:

I denne del af undersøgelsen bør baggrunden for spørgsmålet under undersøgelsen blive præsenteret.

Mål og metoder:

Denne del af metodebeskrivelsen forklarer, hvilke formål og teknikker der skal anvendes, hvordan undersøgelsens formål kan opnås, og hvilke metoder man vil anvende.

Find frem til information til markedsundersøgelser:

Det er nødvendigt at finde frem til, hvilken information der er nødvendig for at gennemføre markedsundersøgelsen.

Markedsanalysemedarbejderne bør forsøge at forklare, hvilken type forskningsdata eller oplysninger der kræves for at nå målet på første trin.

Eftersom forskellige demografiske grupper har forskellige tv-mønstre, er det en integreret del af markedsanalysemedarbejderens arbejde at finde frem til, hvilke data eller oplysninger der er brug for, når man skal forberede et udkast til markedsanalyse og føre det ud i livet.

Endelig skal du redigere det endelige udkast til markedsanalyseforslaget. Tjek grammatik, tegnsætning og stavning.