close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Proaktiv markedsanalyse – et kig ind i fremtiden

Skrevet af J. Christian Andersen

Proaktiv markedsanalyse indebærer foranstaltninger for at undgå risici, der kan vise sig katastrofale for virksomheden i fremtiden.

Proaktiv markedsanalyse betyder, at man handler for at forhindre forventede vanskeligheder eller vanskelige betingelser. Det kaldes ”next generation market research,” fordi det handler om fremtidige forhold.

Visse markedsføringsstrategier implementeres af virksomheder, når de tilføjer nye produkter til deres produktlinje eller tilføjer nye distributionskanaler. Det er proaktiv markedsføringsanalyse, når marketingchefer gennemfører marketingstrategier.

Proaktiv markedsanalyse hjælper også med at finde svar på forskellige spørgsmål såsom: Hvilke mangler har et brand, som skal udbedres, hvilket koncept og hvilke ideer er de bedste løsninger, og hvad motiverer faktisk folk?

Online-markedsanalysefællesskaber spiller en væsentlig rolle i proaktiv markedsanalyse. Disse fællesskaber giver mulighed for at være mere proaktiv ved at stimulere interessen for kundernes reaktion og deres behov.

Enkel og traditionel markedsanalyse kan vise sig katastrofal, hvis virksomhederne forsinkes i at finde svar på spørgsmål, der angår ændring i forbrugernes behov eller fremme af andre konkurrencepræget marked forskning virksomheder. I sådanne tilfælde hjælper proaktiv markedsanalyse virksomheder med at undgå ophidsede (og ofte urealistiske) scenarier, der kan koste en virksomhed dyrt.

Ved at satse på proaktiv markedsanalyse kan en virksomhed slippe for nedskæringer i markedsføringsbudgettet, når der opstår økonomisk recession og fortsætte sin udvikling for at opnå fantastiske forretningsresultater.

Ifølge en undersøgelse kan de virksomheder, som udfører proaktiv markedsanalyse, forventes at fortsætte deres udvikling også under recession. Virksomhederne styres af proaktiv markedsanalyse, når det drejer sig om at beslutte, hvornår der skal gøres hvad.

Proaktiv markedsanalyse hjælper også organisationer med at søge og rekruttere ledende medarbejdere.

Desuden hjælper proaktiv markedsanalyse klienterne med at spare tid ved at udføre en ekstensiv og grundig analyse og præsentere klienterne for de korrekte markedsanalyseresultater.

Proaktiv markedsanalyse har en anden ekstra nøgleservice på markedet, idet der kortlægges grundlæggende markedsanalyseinformation, og firmaerne får hjælp til at handle i forhold til fremtidige forhold, således at de kan koncentrere sig om deres kerneforretning.

Det er også proaktiv markedsanalyse at deltage i kundeundersøgelser. Her holdes der fokus på at levere grundige analyseresultater, der hjælper virksomheder med at beskæftige sig med fremtidige forhold, så de kan koncentrere sig om kerneforretningen.