close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Den gode markedsanalyserapports struktur

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 28-10-2010

Den gode markedsanalyserapports struktur

En god markedsanalyserapport fremlægger værdifulde oplysninger om forskellige aspekter af markedet for at hjælpe klienten med at træffe passende forretningsmæssige afgørelser. Markedsanalyseundersøgelser er dybest set et forsøg på at indsamle oplysninger om markedet og kunderne. En markedsanalyserapport omfatter oplysninger om forskellige markedsmæssige aspekter såsom tendensanalyse, markedets størrelse, andelen af konkurrenter og markedets vækstrate. En markedsanalyserapport identificerer de vigtigste markedssegmenter og aspekter, der påvirker efterspørgsel og udbud inden for en bestemt branche. Performanceanalyse omfatter nye markedstendenser, resultater og resultaterne i hver enkelt vigtig virksomhed på markedet. Markedsanalyserapporter giver ikke kun virksomhederne information om de nuværende tendenser, men leverer også en prognose for fremtidens marked og produkt. Markedsanalyserapporter dækker brancher såsom energi, detailhandel, it, sundhed og bilindustri. I dag er der flere markedsanalysevirksomheder, der udarbejder rapporter om hver af de ovennævnte sektorer og sælger dem på internettet (også i papirudgave) på både indenlandske og globale markeder. Desuden omhandler markedsanalyserapporter faktorer som fx hindringer for adgang til markedet, teknologi og system, driftsomkostninger, struktur og indenlandske og globale markeder. Disse rapporter omfatter oplysninger i tabelform om industriens omsætning, import og eksport i alt virksomheder i branchen, vækstrate, og geografiske data. De data, der fremlægges i disse rapporter, er primært indsamlet via primære og sekundære dataindsamlingsmetoder. Når dataene er blevet indsamlet, er det næste skridt evalueringsfasen. Alt dette arbejde udføres af en markedsanalytiker. En markedsanalytiker giver klienten gode råd om forretningsmæssige spørgsmål på grundlag af den udførte forskning. Analytikeren giver kunden alle væsentlige oplysninger for at hjælpe ham træffe en beslutning om forskellige faktorer såsom pris, produktion, distribution, design og markedsføring af produkter og serviceydelser. Markedsanalyserapporter gør det muligt for kunden at beslutte, hvordan det vil være mest hensigtsmæssigt for ham at lancere en ny produktlinje, sprede virksomhedens aktiviteter eller forøge virksomhedens portefølje. En markedsanalyserapport kan opdeles i forskellige sektioner. Nogle af de vigtigste dele af en rapport er: indholdsfortegnelse, introduktion til rapporten, rapportens vigtigste resultater, segmentering, markedsvilkår, markedsvilkår, centrale aktører og konkurrenter, den nuværende industris ydeevne og fremtidsudsigterne. Analytikere vurderer rapporten, kontrollerer oplysningerne, organiserer tabeller og figurer og formaterer rapporten, før rapporten videregives til kunderne.