Elementær markedsanalyse for virksomheder
close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Elementær markedsanalyse for virksomheder

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 14-12-2010

Elementær markedsanalyse for virksomheder

Det allervigtigste skridt, man skal tage, når man starter virksomhed, er at sætte markedsanalyse i værk. Det gør det muligt at finde frem til kundernes behov og krav. Desuden hjælper det virksomheden med at fastlægge markedsføringsstrategier. 

Før man sælger en vare eller tjenesteydelse, er det afgørende for en virksomhed at identificere det marked, hvor det er muligt at få en markedsandel. Markedsanalyse handler om at finde ud af, hvad kunderne ønsker og har brug for.

Markedsanalyse er helt afgørende, da det hjælper til at identificere målgruppen og målrette klient og derved spare enorme mængder af penge. Yderligere, det hjælper med at udvikle et nyt produkt eller service. 

Desuden hjælper markedsanalyse til at sikre virksomhedens succes og ændrer markedsføringsstrategien, hvis det kræves. Der er mange virksomheder, som arbejder med at udføre betalt markedsanalyse for virksomhederne. 

Generelt undlader små virksomheder markedsanalyse på grund af de enorme omkostninger, men der er nogle få metoder, som er specielt designet til små virksomheder, og en af dem er ad hoc-markedsanalyse.

Ad hoc-markedsanalyse er primært udformet til at behandle et specifikt problem eller spørgsmål. 

Ad hoc-projekter er enkeltstående analyseprojekter i stedet for et kontinuerligt markedsanalyseprogram. Ad hoc-markedsanalyse er en fordel for små virksomheder og omfatter følgende: 

Produktundersøgelser

Disse markedsanalyseundersøgelser handler om at stille spørgsmål om brugervenlighed, design og andre detaljer, der hjælper virksomheder med at vurdere deres produkters potentielle succes og derefter arbejde på at foretage de nødvendige ændringer.

Corporate Image-undersøgelser

Dette er en god metode til at finde ud af, om virksomheden har brug for damage control, eller hvordan man tilpasser sit image, så det passer til målmarkedet. Hvis målgruppen for eksempel er i tyverne, og svarpersonerne hævder, at virksomheden har et forældet image, kan virksomheden opdatere visse ting.

Kundetilfredshedsundersøgelser

Disse undersøgelser er også en god metode til at hjælpe virksomhederne til at finde ud af, om de skal forbedre og arbejde med forhold, der ikke har med selve produktet at gøre, eller om de skal mere opmærksomme på service, kundesupport og samarbejdet mellem medarbejderne.

Der er forskellige former for markedsanalyse, hvoraf mange kan være meget nyttige for små virksomheder. Ovennævnte er blot nogle af de få typer, der kan hjælpe små virksomheder til at udforme deres markedsføringsstrategi.