close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Hvordan deles Net Promoter Score® bedst internt?

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 27-10-2013

Det gode ved Net Promoter Score® er, at det er en meget enkel model. Derfor skal alle medarbejdere kun forholde sig til ét tal; jeres Net Promoter Score®.

Den nemmeste måde at dele jeres Net Promoter Score® i organisationen er med et online dashboard, hvor man løbende kan se resultaterne komme ind. Et dashboard har også den fordel, at hver enkelt afdeling kan se deres egne resultater fra deres egne kunder.

Vi anbefaler også, at Net Promoter Score® bliver en fast del af ugentlige eller månedlige team- og ledelsesmøder. Her kan deles best practice og gode eksempler: Hvis nogen har fået gode resultater kan deres kommentarer læses op, og de kan tjene som inspiration. Omvendt kan den negative feedback bruges som grundlag for, hvad der kan gøres bedre.

Man behøve ikke at have en certificeret loyalitetschef eller et avanceret intranet for at arbejde med Net Promoter Score® og dele resultaterne i virksomheden. Et eksempel fra den virkelige verden er vandrerhjemmet der har en opslagstavle på væggen i en medarbejdergang, hvor resultaterne løbende hænges op. Alle medarbejderne går gennem den gang hver dag, og bliver konfronteret med kundefeedbacken. Det er (bogstavelig talt) kundeloyalitet i øjenhøjde, og det behøver ikke at være mere avanceret end det.

En anden klassisk metode er at udsende et internt nyhedsbrev. Det er en nem og effektiv metode til at dele de gode kundehistorier.

Amerikanske Zappos.com er gået skridtet videre. De producerer hvert år en fysisk ”culture book” til deres medarbejdere på ca. 300 sider. Firmaet Virgin har måske den mest festlige tilgang til at dele resultaterne. De holder nemlig deciderede Net Promoter Score fester.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.