close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Hvordan finder jeg frem til den bedste Net Promoter Score® leverandør?

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 27-10-2013

I Danmark er Net Promoter Score® en relativt ny ting, men der er allerede mange udbydere, og mange måder at arbejde med Net Promoter Score®  på.

Vi anbefaler dig at arbejde med den rendyrkede Net Promoter Score® , altså den som Bain og Satmetrix fandt frem til i 2003. Den går blandt andet ud på at bruge spørgsmålsskalaen 0-10 og den efterfølgende kommentarboks.

En anden vigtig ting i valget af udbyder er, at du vælger nogen der arbejder med kundemåling som en løbende proces, og ikke som en årlig opsamling.

At Net Promoter Score® er en simpel model er en af dens største styrker, men det betyder også at der er mange der udbyder det som ny hyldevare blandt mange modeller de bruger. Vi anbefaler, at du vælger nogen der har specialiseret sig i Net Promoter Score®, og har referencer inden for Net Promoter Score®. Det giver god mening at finde en leverandør, der tager sin egen medicin og selv bruger Net Promoter Score®, og som viser sin score på hjemmesiden.

Det er også vigtigt at finde en leverandør, der kan levere både IT-løsningen og rådgivningen.
IT-løsningen dækker evnen til at kunne sætte systemet og dets automatiseringsregler op, f.eks. så der automatisk udsendes spørgsmål efter endte transaktioner.
Hvor IT-løsningen ofte er en engangsting er rådgivningen noget løbende. Her handler det om at få forankret feedbacken som en konkret forandring i virksomheden og dens kultur. Mængden af rådgivning afhænger selvfølgelig både af behov og økonomi. Vi anbefaler, at der i den kritiske indledende fase er noget sparring, f.eks. et kick-off møde, men derefter er det vigtigt at se arbejdet som en løbende proces.
Hvis først de gode vaner kommer godt ind fra start bliver det langt nemmere at arbejde med på lang sigt.

Slutteligt er det værd at bemærke, at en vidensdelingsservice fra leverandøren er et klart plus.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.