close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Hvordan konverterer jeg detractors og passive tilfredse til promoters?

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 27-10-2013

Vi ved fra NPS® skalaen at 0-6 er detractors, 7-8 er passive og 9-10 er promoters.

Indledende bør du spørge dig selv, hvilke tre ting der ikke må ske, hvis du vil undgå at en kunde bliver en detractor. Dernæst kan du arbejde på at forebygge disse tre ting.

Herefter kan du arbejde på de tre væsentligste ting du kan gøre for at gøre de passive til promoters. Det kan du komme frem til ved at spørge nogle af dine promoters, hvad der driver dem til at anbefale dig.

Vi ser ofte, at der ikke skal så meget til for at flytte kunderne fra passive til promoters. De er nemlig ikke utilfredse. De er bare ikke klar til at anbefale dig endnu. Nogle gange kan det klares så simpelt som at spørge, hvad der skal til for at de vil anbefale dig, og så gøre det.

Andre gange er det mere komplekst og der er det vigtigt med de ugentlige teammøder. Her kan I diskutere, hvad der skal til for at klatre op ad loyalitetsstigen og gøre kunderne til ambassadører for jeres virksomhed.

To virksomheder er ikke ens. Det er gennem jeres diskussion at I kan finde frem til originale løsninger på jeres unikke problemer. Eksperimenter gerne, og vær klar til at lave fejl.

Det er sjældent, at man får et nyt kundeforhold der starter med, at kunden er promoter. Det kræver tid, og det kræver en følelsesmæssig investering i begge retninger.

Det er også vigtigt at huske, at det ikke kan lade sig gøre at få samtlige kunder til at blive promoters. Hvis du har kunder, som er uden for din primære målgruppe kan det være svært at gøre dem glade, fordi din virksomhed ikke er bygget til det segment. Derfor er det vigtigt at finde frem til den primære målgruppe, og først og fremmest at få dem til at blive promoters.

Det er rigtig meget at hente i arbejdet med NPS®. Derfor er det også vigtigt at tænke langsigtet. Empirisk data viser, at dem der scorer højt på NPS® i forhold til deres branche vokser dobbelt så meget som deres lavtscorende konkurrenter.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er moncler soldes registrerede varemærker af Satmetrix, Bains doudoune moncler homme & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.