close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordele ved et point of sale-system i en kundetilfredshedsundersøgelse

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

Brugen af et point of sale-system i en kundetilfredshedsundersøgelse er en stor fordel. Ud over at være en hurtig metode giver det mulighed for at få en opdateret salgsrapport.

Et point of sale-system (POS-system) i en kundetilfredshedsundersøgelse kan være en fordel, når virksomheder og markedsanalysemedarbejdere forsøger at forstå, hvilke holdninger, attituder, og hvilke tanker der kan påvirke salget af en vare, og hvis den bliver solgt, om kunden er tilfreds eller ej.

Kundetilfredshedsundersøgelser ved hjælp af et POS-system kan implementeres i nogle metoder, alt efter hvilken slags virksomhed markedsanalysemedarbejderne arbejder i, og hvilke produkter eller serviceydelser de sælger.

Markedsanalysemedarbejdere kan opnå flere fordele med et POS-system i en kundetilfredshedsundersøgelse. Men hurtigheden er hovedfordelen ved et POS-system, da man får resultaterne straks. Kundetilfredshedsundersøgelser ved hjælp af e-mail, online-undersøgelser og andre metoder til at undersøge kundetilfredsheden giver ikke samme gode resultater som kundetilfredshedsundersøgelser, der udføres ved hjælp af et POS-system.

Ud over at det er en hurtig metode, er kundetilfredshedsundersøgelser ved hjælp af et POS-system også en billig fremgangsmåde.

Det er ret dyrt at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse ved hjælp af e-mail i stedet for at benytte et POS-system. Ved at bruge et POS-system kan markedsanalysemedarbejdere eller virksomheder få feedback fra kunderne i stedet for at nøjes med feedback fra potentielle kunder, hvilket giver mulighed for at kortlægge den faktiske kundetilfredshed. Kundetilfredshedsundersøgelser udført med et POS-system giver brugbar og øjeblikkelig feedback.

En anden fordel ved et POS-system er, at det giver mulighed for at få en salgsrapport, hvilket bidrager til at finde frem til data og statistikker om kundetilfredshed. Dette giver virksomheder eller markedsanalysemedarbejdere mulighed for at finde ud af, hvilke produkter der bliver solgt, og hvilke der ikke opfylder salgsmålene, samt hvilke varer kunderne er mest tilfredse med. Når man ved alle disse ting, kan virksomheder eller markedsanalysemedarbejdere anvende effektive markedsføringsmetoder, som giver mulighed for at styrke salget af de produkter, der ikke sælger så godt.

Et web-baseret softwareprogram til et POS-system giver salgsmedarbejderne mulighed for straks at få adgang til kundedata og oplysninger fra andre steder. De kan bruge disse oplysninger til hurtigt at finde frem til, hvad kunderne ønsker sig, ved at se på, hvad de har købt i fortiden. Dette giver medarbejderen mulighed for at tilpasse sin service til hver enkelt kunde og øger muligheden for at sælge mere, eller måske sælge andre produkter end de sædvanlige.