close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordelene ved betalt markedsanalyse

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 29-04-2011

Betalte markedsundersøgelser er en af de mest effektive metoder til at indhente data.

Betalte markedsundersøgelser er en af de mest effektive og bedste metoder til at indhente data til markedsanalyse.

Markedsanalysevirksomheder anvender betalte markedsundersøgelser og statistiske og holdningsbaserede undersøgelser til at indhente oplysninger.

Betalte markedsundersøgelser gennemføres ved hjælp af spørgeskemaer online, hvor svarene enten sendes til en e-mail-adresse eller registreres på et onlineforum. Når man registrerer sig på et forum, hvor der gennemføres betalte markedsundersøgelser, får man penge for at besvare de spørgeskemaer, markedsanalysemedarbejderne har formuleret.

Nedenfor er listet nogle af fordelene ved de markedsundersøgelser, en markedsanalysevirksomhed gennemfører:

Værdifuld dataindsamling

Ved at gennemføre betalte markedsundersøgelser kan markedsanalysevirksomheder indsamle vigtige data, som let kan modificeres, fra mange respondenter. Store datamængder kan indsamles uden fejl, hvilket gør det lettere at gennemføre yderligere markedsundersøgelser.

Sparet tid

Betalte markedsundersøgelser kan fremskynde processen med at gennemføre markedsanalyse. Dataene kan indsamles hurtigere, og dermed sparer man tid på dataindsamling. Tiden kan bruges til at analysere de data, som er indsamlet ved hjælp af markedsanalysevirksomhedens online-undersøgelse.

Sparede penge

Betalte markedsundersøgelser er en billig måde at gennemføre undersøgelser, eftersom det i de fleste lande er billigere at udsende mange e-mails samtidig. Det er meget billigere end de konventionelle undersøgelser, hvor spørgeskemaerne printes og e-mailes til enkeltpersoner. Der er ikke nogen udgift forbundet med at formulere de åbne spørgsmål, og denne slags spørgeundersøgelser kan generere mange oplysninger til markedsanalyseformål.

Hurtigere responstider

Betalte markedsundersøgelser gennemført af markedsanalysemedarbejdere giver hurtigere responsrater. Det giver brugerne mulighed for at modtage betaling fra de markedsanalysevirksomheder, som gennemfører markedsundersøgelser online. Det giver også brugerne mulighed for at besvare en markedsundersøgelse, når de har tid, og i deres eget hjem, hvilket øger antallet af besvarede undersøgelser.

Mulighed for at målrette undersøgelsen bedre

Markedsundersøgelser på internettet hjælper markedsanalysemedarbejdere til at henvende sig direkte til særlige samfundsgrupper eller forskellige respondentprofiler. Hvis for eksempel nogen har en online-boghandel og en kundedatabase, kan man sende e-invitationer til udvalgte kunder på basis af, hvilke bøger de har købt, hvor stor deres ordre var osv. Muligheden for at målrette undersøgelsen giver mere pålidelig og brugbar information.