close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordelene ved onlineprogrammer til markedsanalyse

Skrevet af J. Christian Andersen

Programmer til markedsundersøgelser på nettet er et effektivt redskab, som hurtigt gennemarbejder og analyserer de indhentede markedsanalyseoplysninger.

Information er den vigtigste forudsætning for at kunne drive en virksomhed med succes. Selvom der er behov for oplysninger af forskellig karakter, når man skal drive en virksomhed, er det vigtigst at indhente information om kundernes ønsker.

Denne information er nødvendig, for at organisationen kan designe produkter under hensyntagen til kundernes valg og præferencer. Heri ligger vigtigheden af et effektivt redskab såsom et onlineprogram, som hjælper virksomheden til at indhente information fra kunderne.

Ved hjælp af programmerne kan organisationer gennemføre en markedsanalyse hurtigt og effektivt.

Markedsanalysemedarbejderne kan gennemarbejde deres data straks ved hjælp af disse programmer, som gør markedsanalyseprocessen let. Softwareprogrammer til markedsanalyse giver markedsanalysemedarbejdere mange fordele. Nogle af dem beskrives nedenfor.

Kommunikation med nuværende og potentielle kunder

Softwareprogrammerne bidrager til at gennemføre effektiv markedsanalyse. De bidrager også til at planlægge effektive og præcist målrettede markedsføringskampagner, som resulterer i kvalificeret feedback fra kunderne.

Identifikation af markedsmuligheder

Hvis en organisation planlægger at åbne en detailforretning på en bestemt adresse, bidrager programmerne med at indhente feedback om forskellige markedsføringsspørgsmål fra de lokale beboere. Succesraten øges, hvis man planlægger og analyserer lokaliseringen nøje ved hjælp af forskellige markedsanalysemetoder.

Effektivt spørgeskema

Desuden gør programmerne det lettere at udforme et spørgeskema. Alt, hvad markedsanalysemedarbejderne skal gøre, er at udvælge de spørgsmål, der passer bedst til undersøgelsen, blandt et stort udvalg af mulige spørgsmål.

Markedsanalysemedarbejderne kan også skræddersy spørgsmålene til spørgeskemaet, præcis som de ønsker. Softwareprogrammet kan endda bruges til at udforme undersøgelser til forskellige onlinemedier, for eksempel e-mails, mobile medier og websites.

Evaluering af succes

Den information, der indhentes ved hjælp af softwareprogrammerne, bidrager til, at man kan finde ud af, om målet med en bestemt markedsundersøgelse er nået. Sommetider giver oplysningerne også en ide om produktets fremtidsmuligheder, så virksomhederne kan tilpasse sine planer. På denne måde kan virksomheden undersøge sit produkts nuværende og kommende muligheder for succes.