close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Gør det selv-markedsanalyse

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 23-05-2011

Gør det selv-markedsanalyse er en meget vigtig metode til at gennemføre markedsanalyse, som ikke bare hjælper virksomheden til at planlægge bedre, men også til at spare penge. 

Markedsanalyse er afgørende for virksomhedens succes. Men dette indser virksomhederne ikke, de opfatter markedsanalyse som problematisk. Vigtigheden af markedsanalyse kan bedst forklares af en person, der har arbejdet med en forretningsplan. At starte en ny virksomhed uden at researche det potentielle marked er ikke fornuftigt. Men markedsanalyse er ikke bare noget, der skal gøres, mens man gør forretninger, og derefter glemmes. Markedsanalyse er en vigtig fortløbende del af virksomhedens udvikling. For at få succes med virksomhedens projekter skal markedsanalyse være en afgørende del i virksomhedens livsfaser.

Det indikerer, at markedsanalyse er en vigtig del af enhver virksomhed. Men de fleste iværksættere har brug for flere penge for at få bedre kendskab til produkter, kunder og branche, før de starter en ny virksomhed. Budgettet er ofte for lille. Heri ligger vigtigheden af gør det selv-markedsanalyse. En god strategi hjælper virksomheden til at planlægge bedre og spare penge.

Nedenfor nogle få metoder til gør det selv-markedsanalyse, som kan udføres derhjemme:

For det første skal markedsanalysemedarbejderne forstå produktet, branchen og kunderne godt. Det giver fordele, der rækker langt ud over specifikke spørgsmåls rækkevidde. Hvad markedsanalysemedarbejderen lærer i dag om en bestemt branche og de forandringer, den undergår, kan hjælpe ham til at stille spørgsmål, der resulterer i vigtigt forretningsændringer.

For det andet kan det at observere produkterne fra kundernes synspunkt opmuntre virksomheden til at forbedre eksisterende produkter eller udvikle nye, når de kender kundernes valg og præferencer. Selvom det er svært at undgå bias og forsvarsmekanismer, når det handler om virksomhedens eget produkt, kan det give fantastiske markedsanalyseresultater. Den feedback, der opnås fra kunderne, er værdifuld og kan omsættes til profit, hvis den optages positivt.

For det tredje kan det at kende kundernes præferencer for et bestemt brand frem for andre fore til oplysninger, der er nødvendige for produktudvikling, salg og annoncering. Faktisk kræver det ikke den store uddannelse at stille enkel, korte og åbne spørgsmål, blot man er klar til at lytte og har et ønske om at se tingene fra andres perspektiv, hvilket er frugtbart, når man starter en ny virksomhed.