close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Hvorfor er international markedsanalyse essentiel?

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 23-05-2011

Det er vigtigt at gennemføre ordentlig international markedsanalyse, da det bidrager til processen med at identificere og evaluere virksomhedens strategier, hvilket er afgørende for succesen på de oversøiske markeder.

Når virksomheden ekspanderer på det internationale marked, bliver korrekt og rettidig markedsanalyse endnu vigtigere for beslutningsprocessen.

I sådan en situation spiller international markedsanalyse en afgørende rolle for at finde frem til og udvikle virksomhedens globaliseringsstrategier.

With the expansion of businesses in international markets, the role of timely and correct marketing research becomes even more significant in the decision making process. International markedsanalyse giver virksomheden mulighed for at identificere, opfange og sammenligne potentielle muligheder på fremmede markeder og udvikle markedsføringsplanen derefter.

Derfor er international markedsanalyse meget vigtig og en grundlæggende nødvendighed for en international virksomheds succes.

Desuden leverer markedsanalyse virksomheden viden om fremmede markeder, hvilket giver virksomheden mulighed for at forudse begivenheder, tage passende forholdsregler og forberede sig det globale marked og dets forandringer. Der er fire grundlæggende områder, hvor der kræves fremskridt.

I første position undersøgere international markedsanalyse vækstmulighederne i ikke-industrialiserede lande.

Når dette fremskridt er gjort, skal markedsanalysemedarbejderne udvikle evnen til at udføre og koordinere research, som kan omfatte forskellige researchområder.

I tredje position skal internationale markedsanalysemedarbejdere udvikle nye innovative strategier og fremgangsmåder til at udforske de kulturelle faktorer, som påvirker kundernes adfærd.

Til sidst skal teknologiske fremskridt inkluderes i researchprocessen for at facilitere og accellere research over hele kloden. Når der er gjort fremskridt på disse punkter, kan man begynde en personaliseret international markedsanalyse ved at bruge frie ressourcer, der giver en kort, men hurtig analyse af generelle markedsvariable såsom økonomiske og sociale indikatorer, analyse af politiske forhold og opsummering af andre data om lande.

Andre effektive ressourcer til den indledningsvise markedsanalyse omfatter websites, der tilhører brancheorganisationer og myndigheder verden over. Man kan let finde dem ved at bruge en søgemaskine. International markedsanalyse eller international web marketing gør det lettere for virksomhed at øge sine salgstal hurtigt. Faktisk kan man endda få salg i udlandet, hvis man har en online-virksomhed, uden at gøre noget særligt for at sælge sine produkter i udlandet.