close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Jobmuligheder inden for markedsanalyse

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 23-05-2011

Man kan finde masser af muligheder inden for markedsanalyse. Med en BA-grad kan man starte en karriere på dette felt.

En person, som har logisk sans, er god til tal og kan lide at fiske nyttig information ud af statistikker, kan have gode muligheder inden for markedsanalyse. Nogle gode muligheder er markedsanalytiker, supervisor, markedsanalysemanager og market research director.

Nedenfor nogle oplysninger om disse stillinger:

Market research director

En market research director overvåger og leder de strategier, initiativer og mål, organisationen har. Det er hans ansvar at analysere forandringer i branchen og på markedet og tilpasse markedsføringsplanen derefter. Han leder og styrer et hold. Man har brug for mindst en bachelorgrad og ti års felterfaring for at sidde i market research directorens stol. Fællestræk omfatter fleksibilitet, kreativitet og detaljeorientering.

Market research manager

En market research manager er ansvarlig for primær markedsanalyse, for at spore præstationer og forretnings- og konkurrenceforhold til støtte for den kommercielle organisation. En person skal have en BA-grad og mindst fem års felterfaring til denne stilling, alt efter virksomhedens ønsker.

Supervisor

En supervisor hjælper virksomheden med at udvikle, identificere og implementere nye salgsstrategier for produkter og serviceydelser. Han skal styre et team økonomispecialister, som udfører markedsanalyse. Hun eller han bruger de indsamlede resultater til at finde frem til potentielle konkurrenter og analysere behovet for nye produkter på markedet. Supervisoren stiler efter at maksimere virksomhedens indtjening og levere kunderne bedst mulig service.

Markedsanalytikere

De er som regel universitetsuddannede personer, som arbejder for markedsanalysebureauer eller for virksomheder, der sælger forbrugsvarer. Markedsanalytikere har ansvaret for at gennemføre researchprojekter for klienter og interne kunder såsom virksomhedens marketingafdeling, forretnings- eller produktudviklingsafdeling. En markedsanalytiker skal være meget analytisk, systematisk og en fremragende skribent og kommunikator. Lønnen varierer.