close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordele ved et online-kundepanel

Skrevet af J. Christian Andersen

Forbrugerpaneler er et fremragende analyseredskab, eftersom de henvender sig til en bred vifte af respondenter og sparer virksomhederne penge.

Et af de seneste fremskridt inden for markedsundersøgelser er fremkomsten af forbrugerpaneler. Forbrugerpaneler er en genial markedsanalysemetode, som almindeligvis anvendes til at analysere markedsadfærd, og sædvanligvis bruges samme respondenter over en længere periode.

Denne metode bruges til at indsamle de oplysninger, som er nødvendige for at gennemføre markedsundersøgelser eller virksomhedsanalyse. Denne metode kan bruges af forskere både offline og online. Et forbrugerpanel på internettet giver et komplet billede af forbrugernes adfærd og indkøbsmønstre på tværs af alle distributionskanaler og demografi på internettet.

I dag spiller forbrugerpaneler spiller en afgørende rolle i udførelsen af markedsundersøgelser online. Forbrugerpaneler på internettet har en række fordele for markedsanalysemedarbejderne.

En af de fremtrædende fordele ved et forbrugerpanel på nettet er hurtige undersøgelsesresultater, fordi forbrugerpanelet består af et stort antal registrerede voksne og teenagere, der har besluttet at deltage i undersøgelser på internettet. Denne metode øger effektiviteten af dataindsamling i form af kundernes udtalelser. De nyttige data, der indsamles ved hjælp af forbrugerpanelet, behøver ikke nogen form for redigering, men yderligere analyse af de indsamlede data kan foretages af medarbejderne.

En anden fordel ved at skabe et forbrugerpanel på internettet er en øget deltagelsesfrekvens. Det skyldes primært let adgang til internettet, samt at respondenterne modtager priser og præmier, at undersøgelserne omhandler trendy emner etc. Kunderne er meget interesserede i at udtrykke deres meninger om efterspørgsel, pris, produktets eller tjenesteydelsens nuværende og fremtidige status, hvis en markedsanalysevirksomhed tilbyder et ordentligt forbrugerpanel.

Et forbrugerpanel på internettet kan levere konstante tendensmålinger. Forbrugerpaneler bruger en række spørgeskemaer til at måle, hvor mange kunder der køber et bestemt mærke forud for en kampagne for mærket, samt deres interesse i at købe mærket, efter at kampagnen er sluttet, og kundernes forventning til fremtiden.

Diskussioner om den slags emner kan give konsistente oplysninger om de seneste tendenser og emner samt den fremtidige efterspørgsel, således at virksomheder kan formulere strategier til forbedring af kvaliteten af deres produkter og tjenester.

Desuden er et online-forbrugerpanel meget omkostningseffektivt. Ved hjælp af forbrugerpaneler på internettet kan markedsanalysemedarbejdere spare en hel del penge i forhold til andre metoder, der anvendes til at gennemføre markedsundersøgelser.