close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

De vigtigste punkter i en succesfuld kundetilfredshedsundersøgelse

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

Virksomheder trives med tilfredse kunder, og en kundetilfredshedsundersøgelse bidrager effektivt til at løse hindringer for kundetilfredshed.

De vigtigste forudsætninger for virksomhedens vækst er kundernes krav, ønsker og forventninger, som skal betragtes som et vigtigt element i virksomhedens vidensgrundlag. Den bedste måde at klarlægge kundernes holdninger – virksomhedens drivende kraft – er ved konstant og omhyggelig overvågning af kundernes holdninger vha. kundetilfredshedsundersøgelser.

En tilfredsstillende kundeoplevelse lægger grunden til kundetilfredshed og bidrager til kundefastholdelse, hvilket fører til større indtjening. Til at overvåge kundeoplevelserne er en kundetilfredshedsundersøgelse et godt redskab.

Nedenfor er nogle af de vigtigste drivkrafter, når man vil opnå kundetilfredshed og kundefastholdelse:

Produktløfter

Når undersøgelsen gennemføres, handler produktløfter ikke bare om de særlige løfter, der nævnes i brochurer og annoncer for at fremme et produkt, men også om salgsmedarbejdernes ord. I deres forsøg på at overbevise kunderne overdriver salgsmedarbejderne sommetider et produkts gode kvaliteter, og vil måske endda sælge et produkt på løfter, der ikke holder stik. Derfor skal virksomhederne ikke bare sikre sig, at de offentliggør troværdige salgsfremstød, men også forhindre salgsmedarbejderne i at fremsætte løfter, der ikke holder.

Personlig opmærksomhed/empati

Hvis lederne af kundetilfredshedsundersøgelsen har en opmærksom og omsorgsfuld holdning til kunderne, giver det ofte gode resultater i kundetilfredshedsundersøgelsen. De skal være opmærksomme på den rolle de har, med at skaffe og fastholde kunder. Den positive holdning giver sig udslag i en venligere tone, spørgsmål der skal kaste lys over kundernes holdninger, og villighed til at handle på kundernes ønsker.

Tag hånd om tingene

Kunderne skal spørges om, hvordan virksomheden kan opnå kundernes tilfredshed, og om deres erfaringer med et produkt. Et feedbackredskab i kundetilfredshedsundersøgelsen kan bidrage til at indhente gode svar på generende områder. Disse problematiske områder skal man notere sig, og der skal straks handles på dem. Når man løser disse problemer, bidrager det til at få bedre resultater og promovere et nyt produkt eller serviceydelse på markedet.

Kundeforventninger

For at opnå et godt resultat af kundetilfredshedsundersøgelsen skal kundernes forventninger administreres ordentligt, da kundeforventninger, som ikke bliver imødekommet, forøger den utilfredshed, der møder et salgsfremstød. Håndteringen af kundeforventninger kan ske, ved at man sørger for at lukke de værste huller i sin kundeservice og gøre det klart for kunderne, hvordan man har forbedret sig.

 

Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264.