close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Effektiv kundeservice resulterer i loyale kunder

Skrevet af J. Christian Andersen

Jo mere imødekommende kundeservicemedarbejderen optræder, og jo lettere han eller hun gør handlen, jo mere sandsynligt er det, at kunden vil handle med virksomheden igen. Servicen er ofte en overset parameter. Alt for mange fokuserer på at differentiere sig på prisen, men det sikrer sjældent loyale kunder.

Kundeservicemedarbejderne er et bindeled mellem virksomheden de arbejder for og dens kunder. Det er dem der står for at behandle spørgsmål og klager fra kunder på telefon, e-mail eller personligt.

En kundeservicemedarbejder bør have følgende kvaliteter, og en kundetilfredshedsmåling via Relationwise A/S kan sikre salg- og marketingmedarbejderen at netop disse kvaliteter ydes på den bedste mulige måde i virksomheden:

Lydhør
Hvis en kunde har et bestemt ønske, er det vigtigt at tage sig af ønsket så hurtigt som muligt, da kunder sjældent er særligt tolerante. Man får et andet loyalitetsforhold til kunder, når man gør sig umage for at vise, at man interesserer sig for, hvad der er vigtigt for kunden, og det får kunderne til at komme igen.

Fleksibel
Hver eneste kunde har sin egen unikke erfaring med virksomheden, og alle kunder har et bestemt formål, alt efter deres forhold. En effektiv kundeservicemedarbejder tilpasser sig kunderne.

Positiv indstilling
Kundeservice kan være hektisk arbejde, især når man arbejder med en stor kundegruppe eller med kunder, som er krævende. En effektiv kundeservicemedarbejder kan opretholde en positiv indstilling.

Opnå langvarige forhold til kunderne
Der skal ikke tænkes kortsigtet, men langsigtet. Hvordan sikrer kundeservicen, at kunden ikke bare er tilfreds på kort sigt, men også er det vedvarende.

Glad og kan smile
At være glad er et vigtigt karaktertræk hos en effektiv kundeservicemedarbejder. Det lyder banalt, men alt for ofte oplever kunden det ikke.

Omhu
En effektiv kundeservicemedarbejder er velorienteret om produkinformationer, forstår hvordan man forholder sig til oplysningerne under forskellige omstændigheder, kan forbinde kundens informationer med velkendte problemer og kan anvise flere løsinger.

Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264.