close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Evaluering af kundetilfredsheden

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 23-05-2011

Kundetilfredshed kan evalueres vha. flere metoder, både konventionelle og moderne, men den letteste er at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse.

For enhver virksomhed, er det vigtigste at have tilfredse kunder. Derfor må virksomheden måle på kundernes tilfredshed.

Selvom der er mange metoder til indsamling af tilbagemeldinger fra kunderne, er en kundetilfredshedsundersøgelse den letteste metode til at undersøge kundetilfredsheden.

En kundetilfredshedsundersøgelse kan hjælpe virksomheden til at indhente kundernes holdninger på sin egen måde.

Eftersom hver eneste kundes årsager til at være tilfreds eller utilfreds er unikke, er det svært at kvantificere.

Nedenfor er nogle metodiske og teoretiske grundprincipper i kundetilfredshedsundersøgelsen, som gør det muligt at måle kundetilfredsheden.

Konventionelle metoder til at måle kundetilfredsheden er at overvåge salgstallene, foretage interviews med de ansatte der står for kundeservice, og føre statistik over antallet af klager og svar fra kunderne, for at få et indtryk af kundernes præferencer og årsager til utilfredshed.

Men for at kunne måle præcist på kundetilfredsheden kan modeller såsom Net Promoter Score® bruges. Her stiller man kunderne ét spørgsmål: Fra 0-10, i hvor høj grad vil de anbefale virksomheden til venner og familie. Denne kvantificering gør det nemt at sammenligne tilfredsheden fra år til år, måned til måned, og de enkelte afdelinger eller medarbejdere imellem.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.