close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordelen ved proaktiv tilgang til kundetilfredshedsundersøgelser

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

En proaktiv kundetilfredshedsundersøgelse har mange fordele lige fra at styrke kundetilfredsheden til at øge virksomhedens indtjening.

Virksomheder trives, når kunderne er tilfredse. De bedste forslag til forbedring af virksomheden kommer ikke fra markedsføringseksperter, bogholdere eller andre rådgivere, men fra virksomhedens egne kunder. For at finde ud af, om kunderne er tilfredse, skal der gennemføres en kundetilfredshedsundersøgelse, som kan give effektive resultater og føre til forøgede indtægter for virksomheden. Men kundetilfredshedsundersøgelser kan kun føre til gevinst, hvis de gennemføres med en proaktiv tilgang og en ordentlig fremgangsmåde.

Faktisk handler proaktive kundetilfredshedsundersøgelser om, at man gennemfører meningsmålinger med det formål at tage handling. Håndtere kundeutilfredshed når den opstår og forbedre virksomheden ud fra den feedback der kommer fra kunderne. Det står i skarp kontrast til de mange rapporter der samler støv på hylden.

Processen leverer desuden vigtig information om kunderne, herunder deres grunde til at vælge den bestemte virksomhed, deres forventninger til virksomheden og andre muligheder, de måske overvejer.

Hvis kunderne indser, at virksomheden tager hensyn til deres holdninger til produkter og serviceydelser, vil de straks få en følelse af, at deres tilbagemeldinger er værdifulde, hvilket kan gøre dem endnu mere loyale over for virksomheden.

En anden fordel ved at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse med en proaktiv tilgang er, at de bidrager til, at virksomheden kan yde mere, end kunderne forventer. Netop at kunne levere over det forventede er nøglen til loyale kunder.

Foruden at nå frem til et svar på, om kunderne er tilfredse, mindsker proaktive kundetilfredshedsundersøgelser arbejdsomkostninger, eftersom alle problemer, som der handles præventivt på, resulterer i, at virksomheden sparer tid og kræfter.

Desuden medfører proaktive kundetilfredshedsundersøgelser, at virksomhedens relationer bliver styrket meget. Men dette afhænger af, at både nuværende og nye medarbejdere bliver trænet i passende kundekontakt.

Virksomheder gennemfører allerede nu proaktive kundetilfredshedsundersøgelser, da de forventer, at det vil fastholde deres loyale kunder og dermed føre til forbedrede resultater og muligheden for at være et skridt foran konkurrenterne.
Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264