close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Kundetilfredshedsundersøgelse: En effektiv måde at øge kundetilfredsheden

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 23-05-2011

En kundetilfredshedsundersøgelse er en af de bedste metoder til indsamling af kundernes holdninger til et bestemt produkt eller serviceydelse.

Enhver virksomhed handler om kunderne og deres tilfredshed. En virksomhed kan kun betragtes som en succes, hvis kunderne er tilfredse, og derfor er gennemførelse af en kundetilfredshedsundersøgelse en af de mest effektive måder at sikre, at virksomheden bevæger sig fremad.

Desuden er det enhver virksomheds vigtigste mål at fremme salgstal og profit, hvilket kan opnås vha. de følgende fremgangsmåder. En af de bedste metoder til at øge profitten er at forbedre kundetilfredsheden.

Enhver iværksætter må holde sine løfter for at gøre et godt indtryk på kunderne.

Men hvis de ikke er i stand til at overholde deadline, må de være ærlige over for kunderne og give dem besked om det, før de tager imod ordren. Der er risiko for, at de mister den bestemte kunde, men de vil opnå højere overordnet kundetilfredshed.

Der skal drages omsorg for at løse kundernes problemer, og for at øge kundetilfredshed og kundefastholdelse. Kundetilfredshedsundersøgelser giver mulighed for at skabe kontakt til kunderne straks. Desuden får kunderne på denne måde et bedre forhold til virksomheden.

Eftersom man indhenter kundefeedback vha. kundetilfredshedsundersøgelser, kan kundetilfredsheden øges ved at følge op på kundernes tilbagemeldinger. Dette får kunderne til at indse, at deres feedback accepteres, og at virksomheden arbejder på at forbedre svage punkter. Desuden giver denne metode virksomheden kendskab til, hvad kunderne ønsker af produktet.

Det er selvfølgelig vigtigt at være omhyggelig med produkter og serviceydelser, når man vil opnå høj kundetilfredshed, men feedback indhentet vha. kundetilfredshedsundersøgelser giver virksomheden en bedre ide om, hvor god kvaliteten af produkter og serviceydelser faktisk er.

En kundetilfredshedsundersøgelse repræsenterer kundernes synspunkter. Dette skal man huske, når man gennemfører en markedsføringsstrategi. Når man ser tingene fra kundernes synspunkt, fremmer det en professionel tilgang.

Der er flere måder at foretage kundeundersøgelser på. Hos Relationwise arbejder vi ud fra en tilgang, hvor vi sætter tingene i system, bl.a. i form af Net Promoter Score®-modellen, og automatiserer processerne. I stedet for at foretage en kundeundersøgelse én gang om året, sker det løbende, helt automatisk, takket være en integration med dit CRM system.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.