close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Problemer med kundetilfredshedsundersøgelser

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

Foruden fordele er der nogle udfordringer forbundet med en kundetilfredshedsundersøgelse. Udfordringerne omfatter besvarelser, der ikke stemmer overens, svar med bias, etc.

Kundetilfredshedsundersøgelser er et vigtigt aspekt af virksomhedens organisatoriske aktiviteter og programmer, der skal involvere kunderne. De giver virksomheden mulighed for at få vigtig indsigt i kundernes præferencer og ønsker og feedback på virksomhedens produkter og serviceydelser. Kundefeedback er en vigtig del af at udvikle en virksomhed med succes. Feedback giver virksomheden mulighed for at sikre sig, at den er på rette vej med serviceydelser, produkter og kundesupport.

Kundetilfredshedsundersøgelser og spørgeskemaer kan sommetider være for videnskabelige og logisk opbyggede til at indfange kundernes menneskelige karakteristika.

Selv en grundig evaluering og fortolkning af feedback og kundesvar giver måske ikke den indsigt, virksomheden har brug for, når den vil forbedre sine serviceydelser og øge klientellet. En anden afgørende faktor for kundetilfredshedsundersøgelsen er, at der kan forekomme svar med bias. Desuden indeholder mange kundetilfredshedsundersøgelser spørgsmål, der ikke har nogen pointe. Spørgsmålene er muligvis relevante, set med virksomhedsledelsens øjne, men kunderne forbinder ikke noget med dem.

Dette resulterer selvfølgelig i værdiløse oplysninger, som er spild af tid for virksomheder og markedsanalysemedarbejdere (og for kunden). Det kan resultere i forvirring hos virksomhedslederen at indhente oplysninger fra mange forskellige kunder, da resultaterne er svære at evaluere, og det er vanskeligt at drage konklusioner på baggrund af dem. Disse problemer og udfordringer skal selvfølgelig ikke overskygge de mange fordele. Relationwise A/S har erfaringen, og bruger den anerkendte Net Promoter Score®-model til at komme over disse udfordringer.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.