close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Sammenhængen imellem håndteringen af klager og kundeloyaliteten

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 06-12-2013

US Office of Consumer Affairs har i årevis påvist sammenhængen imellem håndteringen af klager, og hvilken dramatisk effekt forskellig klagehåndtering har på de utilfredse kunders intention om at købe igen. Eksempelvis har de påvist, at 75 – 95 % af de utilfredse kunder slet ikke klager! De har også påvist, at tiden der går fra, at der klages, til virksomheden enten agerer på klagen, eller løser problemet, har direkte indflydelse på sandsynligheden for, at kunden forbliver kunde. Procenten af kunder med ”store klager”, som alligevel vil fortsætte som kunder, stiger fra 9 – 19 %, alene fordi de får afgivet deres klage – selv om problemet endnu ikke er løst. Løser virksomheden problemet, stiger antallet af kunder, som ønsker at fortsætte, til 54 %, og løses problemet hurtigt, stiger det til hele 82 %! Du kan med andre ord ændre din “win-back” fra 9 til 82 %. Hvilken økonomisk betydning ville det have for din virksomhed?

Hvis du kan skabe forandring med udgangspunkt i ovenstående facts, hvilken økonomisk gevinst vil du kunne opnå?

Kundeloyalitet har også betydning på din bundlinje på en anden, ofte overset, måde, gennem amabassadører.