close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Udførelse af en kundetilfredshedsundersøgelse B2B vs. B2C

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 29-04-2011

Kundetilfredshedsundersøgelser er traditionelt set blevet opdelt i to grupper på basis af indhold og format. De to grupper er B2B og B2C. Men som vi skal se i denne artikel, gør vi op med denne inddeling når der skal udføres en kundetilfredshedsmåling. At evaluere kundernes tilfredshed er en vigtig del af at være et skridt foran rivalerne, derfor har kundetilfredshedsundersøgelser længe været en del af virksomhedernes organisatoriske praksis, marketingprogrammer og andre kunde-engagerende programmer. En kundetilfredshedsundersøgelse tillader en virksomhed at få værdifuld indsigt i kundernes krav, valg og præferencer, og genererer feedback på virksomhedens produkter og kundeserviceydelser.

Men en ny og effektiv model gør op forskellen på B2B og B2C når der skal udføres en kundetilfredshedsmåling. Net Promoter Score®, bygger på et spørgsmål der skal afdække om kunden vil anbefale virksomheden til venner eller familie. Det gør ingen forskel om der er tale om B2B eller B2C. Faktisk er modellen så effektiv, at det i princippet er det eneste spørgsmål der behøver at blive stillet. Styrken ligger da også netop i modellens simple form. Spørgsmålet er nok til at definere graden af loyaliteten blandt kunderne, og genkøbstilbøjeligheden, som er det centrale når der udføres en kundetilfredshedsmåling.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.