close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Kundetilfredshedsundersøgelser: Den bedste måde at fastholde restaurantkunder

Skrevet af J. Christian Andersen

En kundetilfredshedsundersøgelse er en stor fordel for restaurationsbranchen, da den bidrager til at tage beslutninger, der styrker virksomheden, ved hjælp af indsamlede data.

En kundetilfredshedsundersøgelse gennemført af en restaurant kan hjælpe markedsanalysemedarbejdere til at indsamle præcis feedback vedrørende kundernes valg og præferencer, deres forventninger, og til at finde ud af, om de vil besøge restauranten igen.

Kunderne giver ikke altid markedsanalysemedarbejderne direkte og åbenhjertig feedback, når de efterspørger den og søger efter den. Men hvis markedsanalysemedarbejderne sender dem en kundetilfredshedsundersøgelse, og de leverer information vha. PC eller computer, åbner kunderne op for at fortælle, hvad de føler for restauranten.

Det er vigtigt for markedsanalysemedarbejderne at designe en kundetilfredshedsundersøgelse og derefter evaluere de indhentede data for at tage beslutninger, der styrker indtjeningen. Kundetilfredshedsundersøgelser i restauranter tilbyder både kvantitative og kvalitative oplysninger om kundernes adfærd og brugbare data, som kan bruges til at tage bedre virksomhedsbeslutninger.

Ved hjælp af en kundetilfredshedsundersøgelse kan markedsanalysemedarbejdere indhente fakta om, hvad kunderne ønsker, hvad de håber på, og om de vil besøge restauranten igen. Hvis resultaterne viser, at restauranten ikke opfylder kundernes forventninger, ved virksomheden, hvilke områder der skal forbedres.

Kundetilfredshedsundersøgelser bruges af restauranter til at vurderes kundernes tilfredshed på mange parametre, herunder madens kvalitet, restaurantens hygiejneniveau, smag og basale infrastrukturelle faciliteter.

Desuden kan man finde frem til kundernes overordnede syn på deres restauranterfaring ved hjælp af en kundetilfredshedsundersøgelse. Der er forskellige redskaber, som kan bruges til at indhente oplysninger.

Ved at evaluere kundernes præferencer og ønsker og handle på dem har restauranter ofte erfaret, at kundetilfredshedsundersøgelser fremmer kundernes positive holdninger til restauranten, fordi restauranten har vist, at man bekymrer sig om kundernes synspunkter og nuværende kunders forslag til forbedring.

Men responsraterne har meget at gøre med kundetilfredshedsundersøgelsens omfang. De restauranter, som arbejder med længere kundetilfredshedsundersøgelser, har lavere responsrater og større frafald. Man behøver ikke være professor for at forstå, at jo kortere en kundetilfredshedsundersøgelse er, jo bedre er den.