close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Kundetilfredshedsundersøgelser: En stærk metode til at skaffe links

Skrevet af J. Christian Andersen

Kundetilfredshedsundersøgelser er en af de bedste metoder til at skaffe links, da de viser, at virksomheden har en holdning til kundeservice.

En af de mest effektive metoder til at skaffe links er en kundetilfredshedsundersøgelse. Undersøgelserne skrives generelt fra et kundeperspektiv. Virksomhederne vil gerne kende de folk, der køber deres produkter og modtager deres serviceydelser, og de ønsker også kundernes feedback.

Kundetilfredshedsundersøgelser er en hurtig og billig måde at indsamle data (uanset om virksomhederne vil indsamle feedback fra kunder eller ansatte), som kan formodes at forbedre virksomhedens beslutninger og styrke dens kontakt til nuværende og potentielle kunder.

En af de største fordele ved kundetilfredshedsundersøgelser er, at den giver mulighed for at indhente kundefeedback, forslag og holdninger til virksomhedens produkter og serviceydelser. Konstruktiv feedback giver en virksomhed mulighed for at skabe en stærk forbindelse med kunderne.

Da kundetilfredshedsundersøgelser gentages med mellemrum, kan virksomheden analysere kundetilfredshedsundersøgelserne og notere sig ligheder mellem svarene. Markedsanalysemedarbejdere kan gennemføre kundetilfredshedsundersøgelsen ofte for at få kontinuerlig feedback. Eftersom kundetilfredshedsundersøgelserne kan indeholde de samme spørgsmål, giver det markedsanalysemedarbejderne mulighed for at sammenligne resultater over tid og holde øje med, om der er sket en forværring.

Til dette formål kan man gå ud fra, at jo mere nichepræget branchen er, jo flere gentagelser er der i kundernes svar. Kundesvarene giver den indsigt, der er nødvendig for at finde ud af, hvilke kunder der er de vigtigste.

Desuden sikrer kundetilfredshedsundersøgelser kvalitetslinks og bidrager til at etablere fordelagtige samarbejdsforhold til andre virksomheder.

Men disse kundetilfredshedsundersøgelser bidrager ikke kun til at indhente data, men også til at få folk til at cirkulere indhold. Når man tilbyder værdifulde gaver og incitamenter til gengæld for at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse, øger man chancen for, at undersøgelsen bliver videresendt og linket til.

Foruden muligheden for at opnå links giver kundetilfredshedsundersøgelserne virksomhederne mulighed for at høre kundernes ucensurerede holdninger, uanset om de er positive eller mindre positive, om den service, kunderne oplever. Disse dybdegående oplysninger giver vigtig information, som kan forbedre forholdet til kunderne.

For at styrke opbygningen af links må virksomhederne begynde at arbejde med kundernes feedback så hurtigt som muligt. Kundetilfredshedsundersøgelsens resultater er del af virksomhedens fællesskab. Da de leverer autentiske oplysninger og vigtigt indhold, skal virksomhederne arbejde med resultaterne af kundetilfredshedsundersøgelserne for at få så mange links som muligt.