close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Kundetilfredshedsundersøgelser: Et effektivt redskab til at fastholde kunder

Skrevet af J. Christian Andersen

Moderne virksomheder bekymrer sig om at fastholde deres kunder, og derfor er en kundetilfredshedsundersøgelse et afgørende redskab, når man vil finde frem til kundernes holdninger, hvilket resulterer i mere loyale kunder.

En moderne virksomhed anvender en strategi til fastholdelse af kunder med det mål at fastholde kunder for at opnå fortjeneste i det lange løb.

Virksomheden vil fastholde flere kunder med en højere fastslå kundetilfredsheden og kundernes holdninger til et bestemt produkt eller serviceydelse.

For at indhente data fra kunderne effektivt er det vigtigt at formulere et godt spørgeskema. Kun en godt udformet undersøgelse kan bidrage til at finde frem til kundernes ønsker, øge kundeloyaliteten og forbedre en bestemt virksomhed.

En sådan undersøgelse adskiller sig fra en almindelig kundetilfredshedsundersøgelse, som omfatter deltagelse af brugere af bestemte produkter og serviceydelser.

Denne kundetilfredshedsundersøgelse handler om kundefastholdelse. Der skal implementeres mange spørgsmål i spørgeskemaet, hvis man skal nå frem til de bedst mulige strategier til kundefastholdelse. Nogle af dem lyder som følger:

-Frekvens: Hvor mange gange har en bruger anvendt et produkt?

-Hvor mange gange er produktet blevet indkøbt?

-Er produktet blevet anbefalet til andre brugere?

Der er nogle branchetricks til at få tabte kunder tilbage, øge kundetilfredsheden og styrke en virksomheds status:

Når man indsamler data fra kunder, skal det ske med en intention om at løse deres problemer. Det kan ske ved at spørge dem ud om deres præferencer ved hjælp af online-undersøgelser, telefonsamtaler eller spørgeskemaer.

Eftersom formålet med at udføre en kundetilfredshedsundersøgelse er at øge kundefastholdelsen, skal processen være enkel, og det skal være let for loyale kunder at fortsætte deres forehavende. Dette kan opnås ved at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse og spørge kunderne om deres erfaringer med et produkt eller serviceydelse, og hvordan det kan forbedres og styrkes. Man skal også sikre, at forandringerne bliver implementeret, og følge op på forandringerne med kunderne.

Ikke des mindre er den sikreste metode til at fastholde kunderne at følge op på et bestemt område eller klage. Kundernes negative indkøbsoplevelser forhindrer dem i at handle mere med virksomheden. Som gengældelse vil kunderne måske aldrig mere handle med den virksomhed.

Derfor er en kundetilfredshedsundersøgelse en markedsføringsstrategi, virksomheder vælger, fordi det handler om at arbejde for at opfylde kundernes forventninger for at fastholde deres loyalitet og øge kundefastholdelsen.