close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Markedsanalyse – en vigtig forudsætning for en succesfuld virksomhed

Skrevet af J. Christian Andersen

Man må gennemføre markedsanalyse, før man kaster sig ud i at starte en ny virksomhed, da  det er en afgørende komponent, når man vil fastholde sin markedsplacering og høste profit.

Årsagen til mange nye virksomheders fiasko er, at de ikke bruger tid nok på at gennemføre ordentlige research for at finde ud af, hvor profitabel deres virksomhedside er.

Mange starter en virksomhed med en positiv indstilling, men snart finder de ud af, at det ikke er let. Markedsanalyse er det vigtige element, som mange iværksætter ignorerer eller udfører dårligt. Markedsanalyse er afgørende, da det har enorm indflydelse på virksomhedens mulighed for indtjening.

Nedenfor nogle vigtige punkter, hvis man vil starte en virksomhed med succes:

Tip 1: Iværksætteren skal først udarbejde en liste over sine personlige mål og mål for virksomheden. En ny virksomheds succes afhænger af en kombination af to ting: at drage fordel af gode muligheder og vide, hvad man laver. Udviklingen af mål og formuleringen af målene i en nedskrevet plan tjener som vejkort. Kortet viser iværksætteren vejen og hjælper ham til at etablere en succesfuld virksomhed uden at spilde tid, kræfter og penge.

Tip 2: Næste skridt er at definere et tilgængeligt markedssegment for produktet eller serviceydelsen. Før man kaster sig ud i at drive virksomhed, må man finde sit marked. Forud for udviklingen af et produkt skal man først være sikker på, at der er et udækket behov hos kunderne. Uden markedets støtte kan man ikke forvente at klare sig på markedet uanset muligheder og smartness.

Tip 3: Man må udforme en markedsføringsplan. En markedsføringsplan kan beskrives som den måde, en iværksætter vil forsøge at udvikle og fastholde kundegrundlag for at generere profit. Planen skal fastslå, hvem sælgeren vil sælge til, hvordan målmarkedet skal gennemtrænges, etc.

Tip 4: Identifikation af mindst fem af de nærmeste direkte og indirekte konkurrenter. Registrering af deres svagheder og styrker. Opret og vedligehold mapper med deres reklame- og salgsmateriale samt prisstrategi. Evaluer filerne engang imellem for at finde ud af, hvordan og hvornår de sponserer projekter, annoncerer og sætter varer på tilbud.