close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Markedsanalysens vigtigste faktorer

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 29-04-2011

Der er nogle vigtige faktorer, som afgør markedsanalysens og researchprocessens effektivitet.

Markedsanalyse er meget vigtigt for mange virksomheder. Det er en fordel for alle virksomheder at anvende markedsanalyse til fremme af deres virksomhed.

Der er nogle vigtige faktorer, som afgør markedsanalysens og researchprocessens effektivitet. Derfor er det afgørende at huske disse faktorer, før og mens man gennemfører en markedsanalyse.

Konkurrenter – globale og lokale

Enhver virksomhed ønsker at opnå internationalt niveau. Derfor skal virksomheden kende sine globale konkurrenter. Men en virksomhed skal først have national succes. Både lokale og globale konkurrenter er en afgørende faktor for, om en markedsanalysevirksomhed får succes.

Det handler om forskellige faktorer såsom virksomhedens evne til at gøre sig gældende på et nyt marked. Hvis den har succes med dette, hvilke metoder skyldes det så? Er der eksisterende lokale virksomheder på samme målmarked med samme produkt(er)?

Hvis ja, hvor mange er der så?

Når man finder svaret på de nævnte spørgsmål, hjælper det en virksomhed til at vokse både lokalt og globalt.

Leverandører

Foruden globale og lokale konkurrenter kan leverandører også påvirke markedsanalyseprocessen.

Denne faktor rejser spørgsmål såsom hvor mange mulige leverandører har virksomheden i øjeblikket til sine produkter? Der skal også tages stilling til leverandørkædens evne (erfaringsmæssigt, logistik, evne, finansielt) til at leve op til kravene i fremtiden.

Teknologi

I dag, hvor teknikken ændrer sig hver dag, kan den teknik, virksomheden anvender, påvirke dens vækst enten negativt eller positivt. Derfor må man altid bruge den nyeste teknologi.

Eftersom man i markedsanalyse bruger computere og internet til researchprocessen, må virksomheden tage stilling til disse spørgsmål: Hvilke tekniske behov har målmarkedet, og lever produktet op til dem? Hvordan vil målmarkedets behov for teknologi se ud i fremtiden, og hvordan vil det påvirke virksomhedens evne til at overleve på markedet?

Hvis en markedsanalysevirksomhed holder sig de ovennævnte faktorer for øje, vil succes ikke bare være en fjern drøm.