close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Markedsanalysens vigtigste punkter

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 26-10-2010

Markedsanalysens vigtigste punkter

Markedsanalysevirksomhederne er nødt til at tage nogle punkter i betragtning, som er afgørende, hvis de vil have succes på markedet. Der er en enorm efterspørgsel efter markedsanalysevirksomheder. Der sker en hurtig stigning i antallet af markedsanalysevirksomheder, hvilket er udtryk for voldsom vækst i denne sektor. For at få et fast tag i markedet må en virksomhed have en pålidelig forretningsplan og en effektiv strategi for planens gennemførelse.

Markedsanalysevirksomheder bør huske følgende punkter:

Kunder. Alle virksomheder har brug for en stor kundekreds. For at overleve i branchen skal markedsanalysevirksomheden kunne identificere sine potentielle kunder. Serviceydelser Det er vigtigt for en virksomhed på forhånd at beslutte, hvilke tjenesteydelser den vil udbyde. Prisniveauet for tjenesteydelsen skal fastlægges under hensyntagen til målgruppen. Målgruppen vil næppe købe en service, der er uhensigtsmæssigt prissat. For at vurdere markedet for et produkt foretager markedsanalysevirksomhederne ofte undersøgelser, der også gør det muligt for virksomheden at fastsætte prisen på et produkt.

Reklame. Reklame er meget vigtig! Uden passende salgsfremmende aktiviteter vil potentielle kunder være uvidende om de tjenester, som en virksomhed yder. Viden om en serviceydelse er heller ikke i sig selv nok til at få kunder til at købe denne ydelse. Det er vigtigt for en ny virksomhed, der kommer ind på et allerede eksisterende marked, at promovere sit navn på rette måde, så virksomheden skaffer sig popularitet og goodwill.

Konkurrence. En markedsanalysevirksomhed skal være et skridt foran sine konkurrenter for at overleve og vokse på markedet. Derfor er virksomheden nødt til altid at holde sig opdateret med forbrugernes krav og behov ved at udføre markedsanalyse med regelmæssige mellemrum.

Når en markedsanalysevirksomhed etablerer sig, skal den levere følgende ydelser til sine kunder:

Finde muligheder. Markedsanalyse kan give en virksomhed mulighed for at placere sine produkter i en fordelagtig markedsposition. Identifikation af problemer Markedsanalyse omfatter identifikation af problemer såsom dårligt image, faldende salg og manglende markedsbevidsthed. Disse punkter bør en markedsanalysevirksomhed være opmærksom på for at tjene penge.