close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Markedsanalysevirksomhedens serviceydelser

Skrevet af J. Christian Andersen

Markedsundersøgelser kan bidrage til at finde frem til brancherelevant information. Der er forskellige slags information.

Information er grundlaget for alle brancher, og information er dynamisk og ændrer sig hele tiden.

På samme måde tilbyder markedsanalyse den sidste nye information på ethvert felt, uanset om det handler om internationale og lokale konkurrenter, markedsstruktur eller forbrugeradfærd eller produkter.

Oplysningerne kategoriseres i forskellige serviceydelser:

Markedsundersøgelser og analyse

Dette er en af markedsanalysevirksomhedens mest anvendelige serviceydelser. Der leveres information om forbrugernes præferencer og deres intentioner om at købe en virksomheds produkter og serviceydelser i et geografisk område. Markedsanalyse udføres enten in-house, af en ekstern virksomhed eller ved hjælp af et markedsanalysebureau. Når markedsanalysebureauet har indhentet information fra kunderne, giver det et resume over de vigtigste resultater.

Foruden markedsundersøgelser beskæftiger markedsanalysevirksomhederne sig også med at undersøge de indhentede data og evaluere markedet for en virksomheds varer og serviceydelser.

Demografisk research

Markedsanalyse omfatter også demografisk research, altså studiet af befolkningen med fokus på karakteristika såsom størrelse, vækst, tæthed, distribution og vital statistik.

Regeringsresearch til regulationsbrug

Fra kolonitiden har regeringen reguleret virksomhedslivet, så man skal være opmærksom på regeringsregulativer i virksomhedslivet. Markedsanalyse kan give oplysninger om regeringsregulation.

Målmarkedsanalyse

Målrettet markedsføring kan være nøglen til en virksomheds succes. Til dette formål tilbyder markedsanalysevirksomheder målrettet markedsanalyse, som drejer sig om at analysere et marked ved at dele det op i sektioner, hvilket hjælper virksomheder til at fokusere på markedsføringsbestræbelser på en eller få nøglesegmenter effektivt.

Essensen af målrettet markedsanalyse er at gøre det lettere og mere kosteffektivt at fremme promovering, prisfastsættelse og distribution af produkter og serviceydelser. Målrettet markedsføring fokuserer på alle markedsføringsaktiviteter.

Oversigt over det geografiske informationssystem (GIS)

Denne serviceydelse tilbyder information om geografiske forandringer. Kortlægning ved hjælp af GIS gør neo-grafisk information interaktiv i en geografisk kontekst. De kan spore forandringer i et geografisk område og give indsigt i en skandales effekt. De giver de virksomheder, som har adresse i området eller gerne vil etablere sig der, mulighed for at planlægge.