Forretnings udvidelser i et nyt område kræver Markedsanalyse.
close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Markedsundersøgelser er vigtige, når forretningen udvides i et nyt område

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 27-10-2010

Markedsundersøgelser er vigtige, når forretningen udvides i et nyt område

Virksomhederne bør udføre markedsanalyse, inden de udvider deres virksomheder på nye placeringer for at forstå markedets struktur og forbrugernes krav. Virksomhedsanalytikere råder virksomheder og organisationer til at gennemføre markedsundersøgelser, før de udvider deres forretning i andre byer og dele af verden til at indsamle oplysninger om erhvervsforhold og andre relaterede emner.

Den mest effektive og lettelse metode til at gennemføre markedsundersøgelser er at få svar på spørgsmålene nedenfor:

Hvilken slags produkter og service har kunder i dette område brug for? Et svar på dette spørgsmål vil gøre det muligt for virksomheder og organisationer at drage forhåndsslutninger om kundernes behov og krav. Varespecifikationen skal opfylde kundernes krav. Derfor er markedsanalyse yderst vigtig i planlægningen af et nyt produkts lancering på et nyt sted.

Hvilke produkter og tjenester efterspørges mest af de forbrugere, der bor i dette område? Selv om det er en vanskelig opgave at finde et svar på dette spørgsmål, kan det være særdeles vigtigt at kende kravet om målet markedet og forbrugerne. Det vil hjælpe i at få afklaret, om produkterne vil vinde popularitet blandt forbrugerne eller ej i den nye placering.

Hvilke behov har kunderne, som de rivaliserende virksomheder ikke dækker? Viden om dette spørgsmål giver virksomheden en konkurrencefordel i forhold til de konkurrerende selskaber, fordi det giver en idé om smuthuller og fallbacks af konkurrenternes 'produktprogram. Hertil kommer, at virksomheder at afstå fra at begå den samme fejl men indfører produkt på markedet. Det passende svar på dette spørgsmål kan forhindre virksomheden i at pådrage sig store tab, efter at produktet lancering.

Hvilke konkurrenter er der på markedet? Det er vigtigt at indsamle vigtige oplysninger om virksomhedens konkurrenter på den nye placering. Viden herom vil gøre det muligt for virksomhederne at formulere forretningsstrategier, som kan konkurrere med konkurrenternes strategier. Det vil også hjælpe at kende markedets størrelse og vurdere, hvor svært er det at komme ind og beslaglægge en stor markedsandel. Med hjælp fra markedsundersøgelser og viden om de ovennævnte spørgsmål kan virksomhederne målrette en stor del af markedet og øge deres afkast på investeringer i nye områder.