Net Promoter Score / NPS
En virksomhed har brug for kundetilfredshedsundersøgelser for at finde ud af, om kunderne er glade for virksomhedens vare/service. Et godt udformet spørgeskema kan medvirke til at gennemføre succesfulde kundetilfredshedsundersøgelser. I denne kategori kan du finde inspiration til, hvordan du kommer i gang med måling af kundeloyaliteten.
Værdien af tilfredse kunder
For enhver virksomhed er det vigtigt at have tilfredse kunder. Kundetilfredsundersøgelser kan bruges til bestemme hvorvidt kunderne er tilfredse med virksomhedens service eller produkt. Resultatet af løbende målinger giver for mange virksomheder stor værdi og vil nemt og hurtigt tydeliggøre hvilke områder der skal arbejdes på at forbedre. Der kan hurtigt foretages de nødvendige ændringer og få flere nye, eksisterende og vigtigst af alt tilfredse kunder. Net Promoter Score, er en anerkendt og meget anvendt model til at måle ens kunders loyalitet. NPS undersøgelsen indeholder kun et enkelt spørgsmål og giver derfor en langt højere svarprocent end lange spørgeskema modeller.