close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

En introduktion til Net Promoter Score®

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 08-04-2011

Kundetilfredshedsundersøgelser er afgørende for enhver virksomheds overlevelse, eftersom de bidrager til at skaffe information om kundernes loyalitet.

Alle ved, at kundetilfredshed er nødvendig for enhver form for virksomheds overlevelse. Det er altid en god ide at måle på kundernes tilfredshed ofte for at få mere at vide om kunderne. Desuden er der flere måder at gribe det an på for at finde ud af, om kunderne er tilfredse.

Når man gennemfører en kundetilfredshedsundersøgelse, er det vigtigt, hvilke spørgsmål man stiller kunderne. Desuden har det stor betydning, hvordan, hvornår og hvor ofte virksomhederne stiller disse spørgsmål. Under udarbejdelsen af kundetilfredshedsundersøgelsen er det væsentligt at gøre det interessant og nemt for kunden at besvare spørgsmålene.

Her har det vist sig at Net Promoter Score® er en af de stærkeste løsninger for virksomheden, når der skal måles på kundernes tilfredshed og loyalitet.

Her følger en kort introduktion til Net Promoter Score® og hvorfor modellen er stærk.

1) Hold undersøgelsen enkel; kunderne vil gerne svare på undersøgelsen, hvis undersøgelen er kort. Derfor bør markedsanalysemedarbejderne gøre det så nemt som muligt for dem. Det vil påvirke antallet af deltagere, hvilke metoder til at invitere dem til at deltage aktivt, hvilke spørgsmål og hvilke designskabeloner der anvendes. Net Promoter Score® er her suveren da der kun stilles et spørgsmål; I hvor høj grad kunden ønsker at anbefale virksomheden til andre. Der følges op med en kommentarboks, hvor kunden kan begrunde sit svar.

2) Følg op på din kundetilfredshedsmåling. Virksomhederne bør være villige til at reagere på undersøgelsens resultater. Hvis kunderne ikke oplever nogen forbedringer, vil de forsvinde. Problemet med den klassiske kundemåling er at den ofte er akademisk og ikke særlig praktisk anvendelig. Brug Net Promoter Score® gør det simpelt at følge op. Virksomheden og dens medarbejdere skal kun tage stilling til ét tal.

3) Man bør henvende sig til kunden med en undersøgelse, mens købet er stadig er en ny oplevelse, og husker alle detaljerne. Relationwise A/S kan hjælpe virksomheden med at integrere deres CRM-system med et automatiseret feedbacksystem der bygger på Brug Net Promoter Score®-modellen, så utilfredse kunder opdages i tid.

Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.