close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Metoder til at forbedre kundetilfredshedsundersøgelsens responsrate

Skrevet af J. Christian Andersen

En kundetilfredshedsundersøgelse bør altid tage sigte på at opnå effektive svarrater for at opnå præcise resultater. Virksomheder anvender i stigende grad kundetilfredshedsundersøgelser for at finde ud af, hvad deres kunder og leverandører ønsker, og få dem til at fortælle, om de er tilfredse. Men for at opnå præcise resultater skal en kundetilfredshedsundersøgelse have en høj svarprocent. Enhver virksomhed skal stræbe efter at få et maksimalt antal deltagere til sin kundetilfredshedsundersøgelse, som skal gennemføres af en stor del af befolkningen. Det hjælper ikke at få et repræsentativt udsnit, da en kundetilfredshedsmåling ikke skal bruges som en statistik, men fordi virksomheden skal finde frem til netop de kunder der er utilfredse, så utilfredsheden kan håndteres. For at motivere folk til at besvare en kundetilfredshedsundersøgelse kan incitamenter gives. Men det er ikke nødvendigt, at incitamentet er noget dyrt. En lille symbolsk gave, præmier eller rabatter m.v. kan også øge svarprocenten. Invitationer til undersøgelsen bør være særligt designede og byde på overbevisende grunde til at deltage i undersøgelsen. En dårligt udformet skriftlig opfordring kan ikke tiltrække respondenternes opmærksomhed. Tiltrækkende emnelinjer gør invitationen klar, tiltalende og kortfattet.
En af de bedste metoder til at sikre en høj svarprocent er med Net Promoter Score®, da denne model kun bygger på ét spørgsmål. Selvom der kun bruges et spørgsmål, er det nok til at finde frem til de kunder der ikke er loyale. Net Promoter Score® bruges i dag allerede af rigtig mange virksomheder der oplever en markant højere svarprocent end virksomheder der bruger de klassiske kundetilfredshedsmålinger.

Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.