close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordele med Net Promoter Score®

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 08-04-2011

Net Promoter Score® er et utrolig nyttigt værktøj i en strategi til at fastholde kunderne, forbedre produktkvaliteten, og få øjnene op for nye behov hos kunderne.

Virksomheder skal først og fremmest opnå kundernes tilfredshed. Kunder der er meget tilfredse, kommer normalt tilbage og foretager yderligere køb. De taler endda også til andre mennesker om deres oplevelser og kvaliteten af de produkter, de har købt. Derfor er det godt at overvåge og måle kundernes meninger, hvilket er muligt med en kundetilfredshedsundersøgelse, hvor Net Promoter Score® bruges.

Net Promoter Score® har vist sig at være en af de stærkste modeller når kundeloyaliteten skal måles. Der er mange måder at spørge ind til kundernes tilfredshed og loyalitet, men Net Promoter Score®-modellen har vist at  det stærkeste man kan spørge kunderne om er hvorvidt de vil anbefale virksomheden til venner og kollegaer. Kun kunder der giver en 9 eller 10, på en skala fra 0-10 er ægte loyale kunder.

Her følger et par af fordelene ved Net Promoter Score®:

Produktforbedring

En kundetilfredshedsmåling hjælper med at klarlægge, hvor der kræves forbedringer for at opretholde en høj produktkvalitet, hvilket i sidste ende giver tilfredse kunder. Med Net Promoter Score®-modellen bruges en åben kommentarboks, hvor kunderne kommer med forslag. Har kan der ligge meget guld begravet.

Forbedret kundeloyalitet

Kundetilfredshedsmålinger bidrager til at øge kundernes loyalitet. Når forbrugerne leverer feedback vha. svar, forslag og kommentarer til en virksomheds produkter, hjælper det virksomheden til at opdage de problemer, trofaste kunder oplever i forhold til virksomheden, og identificere problemernes løsning.

Identifikation af nye tjenesteydelser, varer, priser og tilbud

Kundetilfredshedsmålinger hjælper virksomhederne med at planlægge lanceringen af nye varer og tjenesteydelser på markedet. Som med produktforbedringer, bruges kundernes fritekst besvarelser til at finde frem til nye områder virksomheden kan fokusere på. Derefter kan virksomhederne føre innovative ideer ud i livet.

Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264.

*Net Promoter Score® er et registreret varemærke af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld, en af verdens mest anerkendte konsulenthuse. Det er en åben model alle kan bruge frit.