close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordele ved Net Promoter Score®

Skrevet af J. Christian Andersen

Kundetilfredshedsundersøgelse foretaget med Net Promoter Score® er meget nyttige og tjener en lang række fordele såsom øget kundefastholdelse, vedligeholdelse af langsigtede relationer, mv. For at fastholde kunderne på et konkurrencepræget marked er det meget nødvendigt at lytte til deres behov. Ved hjælp af en kundetilfredshedsundersøgelse med spørgsmålet; ”Hvorvidt vil du anbefale virksomheden?”, finder virksomheden ud af, hvad kunderne reelt synes om dem. Ved hjælp af det opfølgende spørgsmål “Begrund dit svar”, kan man nemt identificere alle problemområder, hvilket giver virksomhederne nyttig indsigt, så de kan forbedre sig.

Her er nogle af fordelene ved Net Promoter Score®:

1. Øget kundefastholdelse
En velstruktureret kundetilfredshedsundersøgelse hjælper en virksomhed til at analysere og gribe ind med baggrund i feedback fra kunderne, så de kan opnå øget kundefastholdelse.

2. Performance / Kundefeedback
En af de vigtigste fordele ved en kundetilfredshedsundersøgelse er svar, kommentarer og forslag, der giver indsigt i kundens holdning til produkterne, forretningspraksis og de ydelser, kunden modtager fra virksomheden.

3. Innovative ideer
Ved hjælp af kundetilfredshedsundersøgelser lettes processen med at få innovative ideer forud for lanceringen af et nyt produkt eller forbedring af et allerede eksisterende produkt.

4. Spot tendenser
Ud over at virksomheden bedre kan forstå, hvad der gør en kunde tilfreds, kan virksomheden få øje på de tendenser, der ligger bag tilbagemeldinger om tilfredshed. Det er virkelig nyttigt at spotte sådanne tendenser ved hjælp af kundetilfredshedsundersøgelser, da det giver en masse fordele i konkurrencen.

5. Bedre tilpasning
En kundetilfredshedsundersøgelse sikrer stor indsigt i forskellige kundesegmenter og produkter, så ydelserne og markedsføringsstrategierne kan tilpasses i overensstemmelse hermed.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.