close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Fordelen ved ét spørgsmål i en kundetilfredshedsundersøgelse

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 29-04-2011

En kundetilfredshedsundersøgelse kan defineres som en undersøgelse blandt kunderne for at vurdere virksomhedens præstation. Hvis virksomheden skal overleve, spiller kundetilfredsheden en meget stor rolle, og den bedste metode til at fastslå denne er ved at spørge kunderne direkte, om de er tilfredse eller ej. Selvom der er mange metoder til at fastslå kundernes tilfredshed, anbefaler Relationwise A/S kun at stille ét spørgsmål. Det bygger på Net Promoter Score®-modellen. Mange undersøgelser er for akademiske og ikke særlig operationelle for salg- og marketingchefen. Net Promoter Score®-modellen er et godt alternativ. Den er allerede anerkendt blandt mange virksomheder. Således har både Lego og Apple taget Net Promoter Score® til sig.

Det har vist sig at ét spørgsmål er nok til at definere kundeloyaliteten, nemlig hvorvidt kunden vil anbefale virksomheden til sine venner eller kolleger. Der kan følges op med en kommentarboks, hvor man beder kunden redegøre for hvorfor hun svarede som hun gjorde. Fordelen ved kun at stille ét spørgsmål er flerfoldig. Det sikrer bl.a. at svarprocenten bliver høj, da det kun tager et øjeblik for kunden at svare på spørgsmålet. Men den største fordel er at ét tal gør det nemt for hele organisationen at forstå undersøgelsen og omsætte undersøgelsen til handling. Skalaen er fra 0-10 og det handler nu om at få virksomheden op i 9 eller 10, som udviser ægte kundeloyalitet.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.