close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Klassificering af kunder i en kundetilfredshedsundersøgelse med Net Promoter Score®

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

Enhver virksomhed har en eller to kundetyper. Klassificering af kunderne er vigtig, når man vil gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse. Det skyldes, at nogle kunder er mere værdifulde end andre. Nogle kunder er mere profitable end andre. Når de klassificerer kunderne under gennemførelsen af en kundetilfredshedsundersøgelse, hjælper det markedsanalysemedarbejderne til at handle rigtigt på deres vegne, målrette markedsføringen og servicere kundernes ønsker – mens indtjeningen vokser.

Ved hjælp af virksomhedens CRM kan kunderne deles ind i A, B og C kunder. Til kundeanalysen kan inddelingen af kunderne gøres via Net Promoter Score®-modellen der går fra 0-10, inddeles i Promoters (9-10), Passive tilfredse (7-8) og endelig Detractors (0-6). 

Er f.eks. en A-kunde en detractor, skal denne selvfølgelig have større opmærksomhed end en C-kunde der også er en detractor. 

Kombinationen af CRM og kundetilfredshedsmålinger giver mange spændende muligheder. Start med at finde frem til, hvilke kunder der er Detractors. Fokuser derefter på, at få data fra kundetilfredshedsmålingen over i CRM, så Net Promoter Score® kan ske i sammenspil med de finansielle tal I har på kunderne.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.