close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Net Promoter Score® og kundeservice

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 19-05-2011

Kundeservice kan bruges til at fastholde kunder og dermed øge virksomhedens salg. God kunderservice er afgørende for virksomhedens succes. En virksomhed kan tilbyde et produkt af høj kvalitet til den rigtige pris, men hvis kunden modtager en utilstrækkelig service før, under eller efter salget, resulterer det i reduceret kundetilfredshed, som kan medføre tab af fremtidigt salg. Derfor er det vigtigt at tilbyde god kundeservice på nutidens konkurrenceprægede marked. Ofte har prisen fået skylden når kunderne har forladt virksomheden, men adskillige undersøgelser bekræfter, at det ofte er manglende service, den emotionelle connection, der giver udslaget når kunderne fravælger en. I en verden, hvor produkterne ligner mere og mere hinanden, er kundeservicen den parameter der kan bruges til at differentiere virksomheden fra konkurrenterne. For at kunne tilbyde kundeservice af god kvalitet må marketingchefen gøre det til en rutine at måle og forbedre kundeservicen. Der skal arbejdes for, at kundeservice bliver en del af hele  virksomhedens kultur (ikke kun supportafdelingens!). Der må inkorporeres mål for kundeservice og kundetilfredshed både i forretningsplan og i medarbejdernes funktionsbeskrivelser.

Her er Net Promoter Score® en særdeles velegnet system til konstant at give marketingchefen og dens servicemedarbejdere feedback på deres performance. Relationwise A/S har erfaring med at opsætte et automatisk feedback system baseret på Net Promoter Score®-modellen, hvor virksomheden hele tiden kan have fingeren på pulsen, håndtere når der opstår kundeutifredshed og med kundernes kommentarer kan hver enkelt medarbejder lære hvad der skal til, for at give en endnu bedre service. Når det bliver til en naturlig del af virksomhedskulturen at lytte til kunderne og forbedre servicen hver eneste dag, så opnår virksomheden ikke blot kundetilfredshed, men også kundeloyalitet. Med så mange fordele for både virksomhed og kunde er det nødvendigt, at alle virksomheder bruger tid og penge nok på at skabe og uddanne kundeserviceafdelingen. Således har flere succesfulde virksomheder fundet ud af at det kan betale sig at uddanne sine servicemedarbejdere fremfor at bruge pengene på nye sælgere.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.